Photo ofPratdip: Forat de l'Ortiguer, Cova de l'Estaló, Pas dels Coleguts, Grau de les Moles,Grau de l'Estudiant Photo ofPratdip: Forat de l'Ortiguer, Cova de l'Estaló, Pas dels Coleguts, Grau de les Moles,Grau de l'Estudiant Photo ofPratdip: Forat de l'Ortiguer, Cova de l'Estaló, Pas dels Coleguts, Grau de les Moles,Grau de l'Estudiant

January 26, 2024
January 2024

near Pratdip, Catalunya (España)

A l'interior de la província de Tarragona, entre el Baix Camp i el Priorat, entre les serres de Prades i de Tivissa-Vandellós, trobem l'espai d'interès natural Serra de Llaberia . És un paratge de barrancs, coves i avencs de pedra calcària, amb no massa altitud (918 m a la Miranda) on destaquen la pròpia serra de Llaberia i la Mola de Colldejou. Les nombroses cingleres, els pobles i el bosc mediterrani mereixen diverses visites.

Ja hem anat a la Serra de Llaberia i a la Mola de Colldejou. Avui proposem una sortida per les cingleres de la Grallera. Un itinerari d'aventures per visitar coves, barrancs i cingleres molt a prop de Pratdip.

Hem seguit el track de l'usuari CarlosZaragoza que conté una molt completa descripció de l'itinerari: Pratdip: Forat de l'Ortiguer-Pas dels Coleguts-La Fumera-Grau de les Moles-Grau de l'Estudiant-Pas d'en Ramon-Pratdip.

Ruta circular des de Pratdip passant per: - Coll de Prevell (0.6 km) - Forat de l'Ortiguer (2.5 km) - Pi de les Saleres (3.1 km) - Avenc de la Grallera (3.4 km) - Cova de l'Estaló (3.8 km) - Salt de la Grallera (4.8 km) - Cova del Boc (5.0 km) - Mirador de l'Aguile (5.3 km) - Salt de l'Ortiguer (7.2 km) - Pas del Ramon (8.3 km) - Mirador dels Solans (9.1 km)

Trencall a la dreta. Deixem la carretera

Trencall a la dreta.Deixem carretera