Photo ofPrat de Pierró - Refugi J M Blanch - Coll Monestero - Estany St Maurici - Prat de Pierró Photo ofPrat de Pierró - Refugi J M Blanch - Coll Monestero - Estany St Maurici - Prat de Pierró Photo ofPrat de Pierró - Refugi J M Blanch - Coll Monestero - Estany St Maurici - Prat de Pierró

one day 46 minutes
October 19, 2018
October 2018

near Espot, Catalunya (España)

Una ruta circular pel Pirineu de Lleida, en un paratge que val la pena visitar. Aquesta ruta es va fer en dues etapes, fent nit al Refugi de J.M. Blanc ja que la intenció inicial era fer els cims de Peguera i de Monestero. Malauradament la neu caiguda el dia abans ens ho va impedir tot i portar l’equip necessari. Finalment vàrem fer la ruta circular que ens va deixar bocabadats.
La distància total del recorregut circular és de 25,5 Km, que vam fer en 1 dia i 46 minuts, dels quals en moviment en van ser 7 hores i 45 minuts (s’ha de tenir en compte que obríem camí amb gruixos de neu que de vegades arribaven a més de mig metre, així que normalment seran menys). La cota inicial és de 1635 i la màxima és de 2716 al coll de Monestero. El desnivell positiu acumulat és de 1354 metres.
El recorregut del primer dia des del Prat del Pierró fins al refugi de JM Blanch (cota 2311) és de 9,2 Km, que es van fer en un temps de menys de tres hores (en moviment 2 hores i 35 minuts) i un desnivell positiu acumulat de 732 metres.
El recorregut del segons dia des del refugi fins al coll de Monestero (cota 2716) és de 3,6 Km que es van fer en 2 hores i 51 minuts, de les quals 1 hora i 48 minuts van ser en moviment (el temps total d’aquest tram acostuma a ser d’1 hora i 30 minuts). El desnivell acumulat és de 500 metres.
El recorregut des del Coll de Monestero fins al pàrquing és de 10,2 Km, que es van fer en 4 hores i 45 minuts, dels quals en moviment van ser 3 hores i 11 minuts. El desnivell negatiu acumulat és de 1147 metres
Per arribar al Prat del Pierró, des de Sort s’agafa la C13 i ens desviem cap a Espot per la LV5004. Un cop arribem a Espot, creuem el poble i ens dirigim cap a la pista asfaltada que ens porta a l’estacionament del Prat del Pierró (WP01).
Un cop comencem a caminar seguim la pista asfaltada fins abans d'arribar a una tanca que delimita el pas de bestiar, on ens desviem a l’esquerra quan veiem el rètol Vall de Peguera – Estany Negre – Refugi J.M. Blanch (WP02).
Seguirem la pista fins arribar a unes construccions (WP03) Allí si seguim la pista a l’esquerra ens farà donar la volta a un llac. Nosaltres vàrem passar entre dues cases, la de la dreta amb una X groga i uns cent metres després vam agafar un desviament a la dreta (WP04), passant per un corriol i sortint a la pista un altre cop (WP05)
Seguint aquella pista, arribarem a un túnel (WP06) que creuarem i seguirem fins a l’Estany dels Lladres (WP07). Seguim camí fins arribar al refugi de JM Blanc, (WP08) el qual veurem al mig de l’estany Tort de Peguera.
Des del refugi continuem cap al sud fins arribar a l’Estany Negre (WP09) i seguirem cap a l’Estany de La Llastra on just abans d’arribar-hi seguirem l’indicador de Coll de Monestero a la dreta (WP10). Les marques a seguir son les fites de fusta amb marques grogues
Seguirem camí entre roques i pedrots, sense gaires referències si està nevat, fins arribar al coll de Monestero (WP11). El tram d’ascens des de l’estany de Llastra fins al coll va ser molt lent, ja que degut a la forta nevada del dia anterior obríem camí de manera molt dificultosa i enfonsant-nos força.