Photo ofPRADES: Camí Baix Gritella, Grau d'en Saura, Pla Guardia, Miradors de la Gritella, del Montsant i de Prades i Cova del Jordi Photo ofPRADES: Camí Baix Gritella, Grau d'en Saura, Pla Guardia, Miradors de la Gritella, del Montsant i de Prades i Cova del Jordi Photo ofPRADES: Camí Baix Gritella, Grau d'en Saura, Pla Guardia, Miradors de la Gritella, del Montsant i de Prades i Cova del Jordi

April 18, 2024
April 2024

near Prades, Catalunya (España)

Ruta circular des de Prades passant per:
- Coll del Toniet (3.0 km)
- Coll del Salvadoret (3.9 km)
- Grau d'en Saura (6,9 Km)
- Pla de la Guàrdia (10.3 km)
- Mirador de la Gritella (10.6 km)
- Mirador del Montsant (Pla de la Guardia - 10,9 km)
- Mirador de Prades (Pla de la Guardia - 11,2 Km)
- Cova d'en Jordi (11.8 km)
- Font de la Vila Vella (12.5 km)

RECORREGUT: Fàcil i variat, la primera meitat, transcorre per sota dels cingles de la Gritella, per camins ombrivols i amb força vegetació, Puja a dalt de la cinglera de les Gritelles pel Grau d’en Saura, d’on va trobar el poc arbrat, pedregós i panoràmic pas, que transcorre per sobre del cingle, passa per diferents i panoràmics miradors i torna a Prades després de baixar pels Cingles de Torruella i la Cova del Jordi.

APROXIMACIÓ: Per fer-lo cal anar fins a la “Vila Vermella” de Prades. nosaltres hi hem arribat per Cornudella (C-242) i Albarca (T-701). Hem deixat els cotxes en una zona d’aparcament públic que es troba en un turonet a l’esquerra, just a l’entrada del poble i a sobre del Carrer del Montsant.

DESCRIPCIÓ: Deixem l’aparcament i anem a l’esquerra, passem pel costat d’unes curioses construccions (WP 01), creuem el Barranc de l’Àliga i enllacem amb el Camí dels Rossinyols i després dels Closos, que passa per darrere del Càmping de Prades, creua la carretera i pel costat contrari, puja a enllaçar amb el Camí de Cornudella de Montsant a Prades. A l’encreuament (WP 03), anem a la dreta, poc mes endavant trobem una bifurcació senyalitzada (WP 03), on cal anar a la dreta, seguint fins a l’encreuament al Coll del Salvadoret (WP 04), continuem per l’esquerra seguint el Camí de Cornudella, per mes endavant, Km. 4,6 deixar-lo per agafar un sender no senyalitzat a l’esquerra (WP 05), que possiblement d’ones accés al Grauet del Perdiu. Aquest bonic i sender, transcorre per l’obac de Gritella, a través d’un frondós bosc amb diversitats d’arbres i vegetació, trobem una bifurcació, on dubtem i seguim per la dreta, anem baixant i fent alguns revolts arribem de nou al Camí de Cornudella o de Baix Gritella, on anem a l’esquerra fins arribar al punt on a la dreta hi ha un dipòsit d'aigua pels incendis forestals i a l’esquerra la senyalització (WP 06), que ens marca l’inici del sender del Grau d’en Saura, que agafem i que en una curta però forta pujada ens porta a la part alta dels cingles de la Gritella on enllaça amb el Camí de Prades a Siurana, el seguim, deixem a l’esquerra l’entrada al Grau del Llop i seguim baixant per la pista fins a veure una fita a l’esquerra (WP 07), que ens marca l’inici del sender a seguir per pujar fins arribar a tocar del cingle, just en el punt on acaba el Grau de l’Heura (WP 08), seguint caminant propers al cingle per una zona plena de roques i petites escletxes, tot gaudint d’unes espectaculars vistes, passem per l'altiplà càrstic del Pla de la Guàrdia i els seus Miradors, primer el de la Gritella, poc abans d’arribar al del Montsant (WP 09) i regirant a la dreta Mirador panoràmic de Prades (WP10), d’on agafant un sender a l’esquerra, comencem la baixada pels Cingles de Torruella, passem per la Cova del Jordi (WP 11) i seguim (WP 12) fins al proper Coll de la Drecera, on retrobem el Camí de Cornudella a Prades, pel que tornem fins a l’aparcament (WP 13).

ORIENTACIÓ: Recorregut en el que tot i transcorre majoritàriament per camins i senders ben trillats, es van trobant diferents opcions i trencalls no senyalitzats. Si el voleu fer, recomano que us baixeu el track per seguir-lo.

01 Sortint de Prades

06 Grau d'en Saura

Inici del Grau al Camí de Baix Gritella

07 Bifurcació

Deixem Camí i agafem sender fitat a l'esquerra

08 Dalt del Grauet de l'Heura

Photo of09 Pla de la Guardia - Mirador del Montsant Photo of09 Pla de la Guardia - Mirador del Montsant Photo of09 Pla de la Guardia - Mirador del Montsant

09 Pla de la Guardia - Mirador del Montsant

Photo of10 Pla de la Guardia (Mirador de Prades) Photo of10 Pla de la Guardia (Mirador de Prades) Photo of10 Pla de la Guardia (Mirador de Prades)

10 Pla de la Guardia (Mirador de Prades)