Pradell de la Teixeta-Font del Pelic-Enderrocada-Pradell

Photo ofPradell de la Teixeta-Font del Pelic-Enderrocada-Pradell Photo ofPradell de la Teixeta-Font del Pelic-Enderrocada-Pradell Photo ofPradell de la Teixeta-Font del Pelic-Enderrocada-Pradell

April 26, 2015
April 2015

•   4.8 2 Reviews

near Pradell de la Teixeta, Catalunya (España)

Viewed 2013 times, downloaded 82 times

Ruta extreta de l'usuari Serra Blavi. Gràcies per compartir.

A l'entrada del poble de Pradell de la Teixeta al costat de la carretera hi ha l'inici del camí que comença baixant una mica per després començar a enfilar-se muntanya a munt. A mitja pujada trobem la Font del Pelic on hi ha una zona habilitada per poder menjar-se l'esmorzar. Seguim pujant per un camí molt ben marcat i molt bonic. Abans d'arribar a dalt, trobem un cartell de fusta que ens indica que l'Enderrocada es a la dreta. Seguim el camí fins a dalt de la Serra de Pradell-l'Argentera on podrem gaudir d'unes vistes espectaculars.
Planejem per la carena disfrutant del paissatge que ofereixen els penyasegats. Tot just iniciar la baixada ens trobem a l'esquerra una gran senyera estelada. En aquest punt trobem una altra cruïlla. Nosaltres agafem el camí que baixa cap a la dreta que ens durà de nou a Pradell de la Teixeta.

Ruta molt bonica per fer en família i disfrutar del paissatge que ens ofereix el Baix Camp.

Hola company!
    Una pregunta: el camí de la font del Pèlic, el veus ciclable -o més o menys ciclable- pit amunt?
    O és més un corriol indicat per baixar?
    Merci!

Antòniu Oct 17, 2016

Hola Mestre!
    El camí comença amb pista i segons va pujant es va convertint amb serder. Ja fa temps que el vaig fer i no recordo que hi hagués cap pared. Pot ser hi pugui haver alguna cosa a la part final però el vaig fer amb la família i això vol dir que massa complicat no ho debia ser :D. Tu segur que te'l faràs petar. Ànims! Avisa si el fas ...

Merci!

No fa molt vaig baixar el barranc de la Cova Tornera i em va agradar molt! I excursionistes em van dir que el de la Font del Pèlic era més fàcil. I he vist un video de corriols del priorat en btt que crec que pugen pel del Pèlic. Per això t'ho preguntava. (https://vimeo.com/159727187)

I si no es pot en algun tram, no passa res per caminar una mica... I després ja el baixarem.

Tota aquesta zona no la coneixia de res i m'ha sorprès moltíssim

Ja t'ho comentaré, sí.

Salut!

Antòniu Oct 17, 2016

Acabo de veure el video i hi ha una toma que està feta des de la mateixa Font i la direcció que porten és de pujada.
    Fot-li!

Salut i bona ruta!

flonjall Oct 17, 2016

Perfecte! Així ho faré. a no tardar massa, si pot ser!

Merci de nou!

flonjall Nov 15, 2016

Aquest dissabte vàrem baixar el corriol de la Font del Pèlic, Antòniu. Molt guapo i ciclable quasi al 100%!!!

De pujada, des de la font cap amunt, sí que es pot fer (no és massa pendent i el sòl està molt net), però agafant-lo des de baix de tot, no ho recomano, pq de la font en avall el camí és més rocós i trialer

Salut!!.

Antòniu Nov 15, 2016

Acabo de veure el trac i les fotos amb trep inclòs! suposo que no ha estat res ... M'apunto la ruta a preferides per fer un dia d'aquests perquè recordo que les vistes des de dalt eren espectaculars.

Salut company!

flonjall Nov 15, 2016

Sí, sí, espectaculars, amb el Baix Camp a un costat i el Priorat a l'altre. Ja és una de les meves zones preferides!

Si, el trep no va estar res greu. Més escandalós que dolorós. Merci!

• Photo of La Penya de l'Espardenya K-Valls
    La Penya de l'Espardenya K-Valls Nov 27, 2017

M'ha encantat aquesta ruta des del principi fins al final.