Photo ofPRADELL: Camí de Falset, Morral, Ermites de St. Cristofol i St. Gregori, Coll de les Soleies, Mas Rafel Photo ofPRADELL: Camí de Falset, Morral, Ermites de St. Cristofol i St. Gregori, Coll de les Soleies, Mas Rafel Photo ofPRADELL: Camí de Falset, Morral, Ermites de St. Cristofol i St. Gregori, Coll de les Soleies, Mas Rafel

2020
March 1, 2016
March 2016

near Pradell de la Teixeta, Catalunya (España)

Per fer aquest recorregut hem deixat el cotxe al Pradell de la Teixeta, a l’aparcament que hi ha a la sortida del poble al costat dels rentadors.
Comencem a caminar pel mateix camí cimentat (a l’altra costat del barranc, també hi ha un sender que hi puja), que va a trobar la carretera N-420, anem uns metres a l’esquerra, on veiem un pal informatiu, creuem la carretera per agafar el Camí de Falset, que suaument va pujant, arriba al Coll de la Manxa i segueix fins al Coll dels Rosegalls, on es troba la Creu de la Pedra de Santa Candia i un altra pal informatiu, aquí cal anar a l’esquerra, direcció a lo Morral (En aquest punt, al track hi ha una marrada, donat que m’he distret i hem seguit endavant uns metres, que hem tingut que desfer i tornar enrere fins a l’encreuament). Cal anar direcció a lo Morral, per un bonic sender, pel que durant aproximadament 1,5 Km. es poden gaudir d’unes bones vistes i que ens dona l’opció d’anar per diferents ramals, a la Cova dels Vandoles (dels bandolers), a lo Morral, als Miradors de la Sentius i del Cuco, a la Caseta de Volta i arriba a un encreuament on a l’esquerra també es pot anar a la Cova dels Quatre Gats, nosaltres hem seguit per la dreta, baixant de nou fins a la N-420, un cop creuada la carretera, al davant, cal agafar el camí de la dreta, que puja al Mirador de la Torre. Abans d’arribar-hi trobem un encreuament senyalitzat, agafem el sender de la dreta, direcció a Sant Cristòfol, tot passant pels Avencs de la Torre i per algun petit mirador, mes endavant, trobem una bifurcació, anem a l’esquerra i aviat arribem a un encreuament, anem a la dreta per veure les properes ruïnes de l’ermita de Sant Cristòfol i uns metres mes endavant el mirador i la Cova de Sant Cristòfol. Tornem enrere fins a l’encreuament i agafem direcció a Sant Gregori, uns mestres després, deixem a l’esquerra el sender que ens pujaria al Coll de la Torre i comencem una forta baixada, aviat veiem davant nostre l’estelada i el Mirador de l’Ermita, hi arribem, es un lloc preciós i molt ben cuidat, on si no es coneix val molt la pena anar-hi. L’Ermita, que està construïda sota mateix d’una vauma, els seus miradors, les seves fonts i per sobre de tot, no deixeu d’anar als “Racons”, on a la roca vermella, la naturalesa n’ha fet de les seves, creant diferents formes i forats, un racó preciós. Hem tingut que deixar l’indret, per seguir el recorregut, agafem el sender direcció al Coll de l’Eudalda, passem pel costat d’un forn de calç i arribem al Coll de les Soleies, anem a l’esquerra seguint un a vegades sender i d’altres camí, que ens portarà fins al Mas de Rafel (o d’en Vaque), ja a tocar de l’estació del Pradell i de la carretera, per la que caminem uns metres fins arribar a un revolt a la dreta, on la deixarem per agafar el camí pel que pujarem al Pradell, tot passant pel Pla dels Ràfols, pel Mas de la Mariona i pel Barranc del Pas, ja a tocar del poble.
Un recorregut amb indrets preciosos, que ha resultat mes llarg del que tenia previst, entre d’altres per la petita marrada, L’he considerat com a “moderat”, tant sols per la seva llargada i desnivell, ja que no presenta cap altra tipus de dificultat.