Prachtige wandeling ten noorden van ARNHEM

Photo ofPrachtige wandeling ten noorden van ARNHEM Photo ofPrachtige wandeling ten noorden van ARNHEM Photo ofPrachtige wandeling ten noorden van ARNHEM

June 3, 2018
June 2018

near Burgemeesterswijk, Gelderland (Nederland)

Een verrassende wandeling aan de noordkant van Arnhem.
De tekst hieronder komt uit www.WandelZoekpagina.nl
Omdat parking in de buurt van het station Arnhem betalend en duur is, zijn wij gestart aan de Zijpendaalseweg, net buiten de betaalparkeerzone.
Prachtige natuurwandeling!

Startadres:
station Arnhem
Stationsplein 38
6811 KK Arnhem
Coördinaten: 51°59'3" N 5°54'12" E
Een verrassende wandeling aan de noordkant van Arnhem. Eigenlijk lopen we steeds langs de randen van de stad, maar we hebben eerder het idee dat we midden op de Veluwe wandelen. Op station Arnhem nemen we via de tunnel over het spoor de uitgang aan de Sonsbeekzijde. We wandelen al snel door park Sonsbeek langs vijvers en beekjes. In het park zijn een bezoekerscentrum, watermuseum en diverse horecagelegenheden. We komen langs kasteel Zypendaal en wandelen over de glooiende randen langs beekdal, bos en open velden. Na de oversteek van de N785 lopen we over een eikenlaan en door de dennenbossen van voormalig landgoed Schaarsbergen. Het tweede deel van deze wandeling gaat over de prachtige, glooiende landgoederen Warnsborn, Vijverberg, Lichtenbeek, Boschveld en Mariëndaal. Deze landgoederen staan garant voor veel landschappelijke variatie: Groot Warnsborn met z'n fraaie oranjerie, heideveldjes, graslandjes, brede beukenlanen en kronkelende paadjes, beekjes en vijvers. We passeren een fraaie theekoepel op landgoed Boschveld en als toefje op de pudding wandelen we door 'De Groene Bedstee' op landgoed Mariëndaal. Langs het diepgelegen spooremplacement lopen we terug naar het station.

Routebeschrijving en kaart: neem op je wandeling altijd een routebeschrijving en een topografische kaart van Wandelzoekpagina mee. Beide vullen elkaar aan. Als de een niet klopt, kun je terugvallen op de ander.
Laatste versie: controleer voordat je gaat wandelen even of je de laatste versie van de pdf hebt. De versiedatum vind je onder het kaartje.