PR3 - ODM, Troviscais, Troviscais naar Mira-rivier

Photo ofPR3 - ODM, Troviscais, Troviscais naar Mira-rivier Photo ofPR3 - ODM, Troviscais, Troviscais naar Mira-rivier Photo ofPR3 - ODM, Troviscais, Troviscais naar Mira-rivier

January 16, 2019
January 2019

near Troviscais, Beja (Portugal)

Prachtige circulaire PR wandeling uit de koker van Rota Vicentina.

De start is bij het dorpje/gehucht Troviscais waar we parkeren bij de brievenbussenmuur.
Ook is hier het dorpscafe maar bij terugkomst via de andere kant van het gehucht was ook daar een drinkgelegenheid.
Dus 2 kroegen, 5 huizen en geen kerk, het kan wel.

Door een fraai landschap van kurkeik, eucalyptus en acaciabomen lopen we naar de Mira-rivier. Alsof je door een levensecht schilderij loopt.

Prachtige vergezichten op het stadje Odemira en op de rivier Mira, mooi en grappig gevormde kurkeiken en een weldadige stilte.

Beneden bij de rivier is er een oesterfarm/boerderij wat mooie plaatjes oplevert en ook zien we Lepelaars in de kunstmatige vijvers staan.
In deze vijvers worden aan ronde schijven oesters gekweekt.

Verder volgen we een heel stuk de rivier Mira waar volgens de verhalen ook Otters moeten zitten, helaas zien we die niet.

Het laatste stuk gaat weer langzaam omhoog door Eucalyptusbossen en helemaal boven hebben we weer een fantastisch uitzicht helemaal tot aan de Monchique heuvels aan toe.

Parkeerplaats in Troviscais

Parkeerplaats, routeinformatiebord, kroeg en eerste wegwijzer.

PictographTree Altitude 615 ft

Routepaal met uitzicht

Saar in de prut

PictographTree Altitude 220 ft

Iemand is z'n schoen vergeten

Zicht op het Monchique gebergte

Schaapskudde in Kurkeikenplantage

• Photo of wkesteloo24
    wkesteloo24 Apr 22, 2019

Dank voor de leuke route! Lies en Willem

Wicky en Erick Apr 22, 2019

Hallo Lies en Willem, dank voor jullie compliment. Misschien staan er nog meer mooie routes voor jullie op onze site.
    Als jullie het ook leuk vinden kunnen jullie ons ook gaan volgen. Klik hiervoor op FOLLOW onder onze foto.
    Hartelijke groet, Erick en Wicky.

• Photo of Victoria D.
    Victoria D. Nov 1, 2020

O mnono Prachtige circulaire PR wandeling uit de koker van Rota Vicentina.

Deze tocht is absoluut een aanrader.

Veel wandelplezier. Nono Prachtige circulaire PR wandeling uit de koker van Rota Vicentina.

Deze tocht is absoluut een aanrader.

Veel wandelpleziernn Prachtige circulaire PR wandeling uit de koker van Rota Vicentina.

Deze tocht is absoluut een aanrader.

Mocht deze wandeling je aanspreken en/of heb je hem gelopen dan kun je een berichtje achterlaten met een

Wicky en Erick Nov 1, 2020

Olá Victoria, infelizmente seu comentário não foi recebido corretamente.

• jvaassen Feb 17, 2023

Wow! Het feit dat het zonnetje scheen hielp natuurlijk zeker, maar wat een feestje deze route. Het statement over het schilderij herkende ik meteen. Ik had ook meteen de lente in mijn bol! Bij de oesterfarm is een nieuwe steiger aangelegd waar je héérlijk op kan zitten om te lunchen of even uit te rusten. Het is ongeveer halverwege dus dat is helemaal perfect. Bedankt voor het delen van deze route!

Wicky en Erick Feb 18, 2023

Nou nou, kan niet op. Sterren en een erg leuke beoordeling. Hartelijk dank, groetjes van Wicky en Erick.