PR-G 100 Sendeiro Natural Aciveiro - Candán

Photo ofPR-G 100 Sendeiro Natural Aciveiro - Candán Photo ofPR-G 100 Sendeiro Natural Aciveiro - Candán Photo ofPR-G 100 Sendeiro Natural Aciveiro - Candán

June 16, 2011
June 2011

•   2.3 3 Reviews

near Acebeiro, Galicia (España)

Viewed 20939 times, downloaded 262 times

El sendero consiste en una ruta circular de 15 Km. con principio y fin en el conocido Monasterio de Aciveiro. Caminando hacia la aldea de Vilaverde, se atraviesa el aún pueril río Lérez rodeados de muchas especies arbóreas hasta llegar, cerca de A Rochela, a un antiguo colmenar que ofrece testimonio de la pasada presencia del oso en estas altas sierras pontevedresas.
Luego, entre prados, matorrales, tremedales y pequeños bosques se asciende por las suaves laderas de la Sierra de O Candán, espacio natural que participa en el proyecto europeo de la Red Natura 2000. La ruta desciende suavemente hacia Lamasgalán de Arriba donde un primitivo camino de carro conduce al caminante hasta Lamasgalán de Abaixo.
Gozando de los paisajes y de los ecosistemas humanizados de este lugar, se llega hasta el hermoso puente viejo de Andón (Ponte Vella de Andón), para luego recorrer las riberas del Lérez en busca del monasterio. Casas, puentes, molinos y cruces de piedra de Forcarei son muestras del célebre trabajo de los viejos canteros de estas tierras.

Sendero homologado por la Federación Gallega de Montañismo.

********************************************************************************************************************

This is a 15 km circular route which begins and ends at the well known monastery of Aciveiro. Walking towards the village of Vilaverde, it crosses the Lérez river, very near its source, surrounded by numerous tree species, until it reaches A Rochela, an ancient apiary (alvariza) which is proof of the former presence of bears in these high mountain ranges of Pontevedra.
Then, among meadows, thickets, quagmires and small forests it rises along the gentle slopes of the Sierra de O Candán, a natural area that forms part of the European project Natura 2000. The route gently descends towards the village of Lamasgalán de Arriba where a primitive cart trail leads walkers to the village of Lamasgalán de Abaixo.
While enjoying the area’s landscapes and humanized ecosystems, it leads us to the beautiful old bridge of Andón, and later along the banks of the Lérez river in search of the monastery. The houses, bridges, mills and stone crosses of Forcarei are samples of the renowned work carried out by the stonemasons from these lands.

O sendeiro consiste nunha rota circular de 15 km con principio e fin no coñecido Mosteiro de Aciveiro. Camiñando cara á aldea de Vilaverde, atravésase o aínda pueril río Lérez rodeados de moitas especies arbóreas ata chegar, preto da Rochela, a unha antiga alvariza que dá testemuño da pasada presenza do oso nestas altas serras pontevedresas.

Logo, entre prados, matogueiras, brañas e pequenos bosques ascéndese polas lenes abas da Serra do Candán, espazo natural que participa no proxecto europeo da Rede Natura 2000. A rota descende suavemente cara a Lamasgalán de Arriba, onde un primitivo camiño de carro dirixe o camiñante ata Lamasgalán de Abaixo.

Gozando das paisaxes e dos ecosistemas humanizados deste lugar, chégase ata a fermosa Ponte Vella de Andón, para logo percorrer as ribeiras do Lérez en busca do mosteiro. Casas, pontes, muíños e cruceiros de Forcarei son mostras do afamado traballo dos vellos canteiros destas terras.

Sendeiro homologado pola Federación Galega de Montañismo.

• SafTor Feb 25, 2014

A ruta, dos 15,5km que fixen con un grupo de 30 persoas o domingo 23 de febreiro so teñen uns 4km de paisaxe que valga a pena percorrer. O que peor me pareceu e que está moi mal señalizada hay varios cruces sen marcar e a pintura que indica o sentido e a direccion en moitos dos puntos xa non se mira. Para ser unha ruta marcada por a federacion galega de montañismo e proposta por turgalicia ten unha grave falta de mantemento. Algo que me indigna bastante xa que o diñerio que se emprega para o mantemento sae de todos. Espero que teñan en conta esto e a marquen como ten que ser xa que para calquera que se propoña facer a ruta sen un gps ou mapa coa ruta marcada perderase varias veces

• Photo of Turgalicia
    Turgalicia Feb 25, 2014

SafTor moitas grazas polo teu comentario, sempre é interesante coñecer as impresións dos sendeiristas e por suposto aquelas cousas que se poden mellorar.

Aínda que dende Turismo de Galicia nos encargamos de promocionar estes recursos a través de canles coma esta, as cuestións que indicas, entendemos que son competencia da Federación Galega de Monañismo http://fgmontanismo.es/

Saúdos!!

• Photo of JulioCésar
    JulioCésar Mar 10, 2014

Hicimos la ruta el 09/03/2014, siguiendo el track de turgalicia aquí indicado. Como llevábamos teléfono con GPS, no nos equivocamos de camino. Estamos de acuerdo con SafTor (ver comentario de arriba) con que algunos trechos de la ruta carecen de interés paisajístico o de otro tipo, como por ejemplo la subida a la sierra casi sin vegetación (arrasada por el hombre) o los caminos llenos de basura que rodean algunas aldeas (por ejemplo, vimos muchos sacos de plástico y hasta un perro y un gato muertos en medio del camino, aparte de vertederos ilegales).
    Los trechos más bonitos son los que acompañan al río.

• gonzalo.quian.alvarez Oct 12, 2016

Estamos en 2016 y la ruta sigue igual, o sea... muy mal señalizada

• Ramon Mato Jun 4, 2022

Parte grande sin limpiar

• Photo of ma.nu.ma
    ma.nu.ma Sep 4, 2022

Fizemos parte desta trilha em 2022. Aos 20 minutos de começar já encontramos mato sem limpar e foi complicado avançar.