PR CV 49 CALLOSA D'EN SARRIÀ - BOLULLA - CASTELL DE CASTELLS

Photo ofPR CV 49 CALLOSA D'EN SARRIÀ - BOLULLA - CASTELL DE CASTELLS Photo ofPR CV 49 CALLOSA D'EN SARRIÀ - BOLULLA - CASTELL DE CASTELLS Photo ofPR CV 49 CALLOSA D'EN SARRIÀ - BOLULLA - CASTELL DE CASTELLS

July 15, 2021
July 2021

near Callosa d'En Sarrià, Valencia (España)

[VAL.]
Aquest itinerari el començarem des de Callosa d'en Sarrià, a l’IES i col·legi. Continuarem pel camí asfaltat, en el qual tindrem un descens que ens conduirà entre cultius fins al barranc d'Onàer. Des d'aquest punt ascendirem pel camí d'asfalt a un punt elevat, el serral del Margeve o altet de la Creueta. Trobarem un encreuament de camins, on ens dirigirem cap al nord-est, que ens portarà fins a la font del Salt. Seguirem pel camí cimentat fins a Bolulla (sud), i el travessarem fins a situar-nos a Bolulla (nord). Continuarem el camí de ciment en direcció nord-oest, entre cultius, fins a arribar al camí estret del barranc del Negre. Ens endinsarem en l'interior d'aquest barranc per a eixir cap a la dreta i fer la senda fins al paratge de l'Ombria. Aquesta senda ens portarà a un camí asfaltat denominat paratge del Port de Salem. Seguirem per l'esquerra fins a agafar una senda nova en ascens per a arribar a la senda que trobarem a la nostra esquerra denominada paratge de la Mallada. Seguirem les indicacions fins a arribar al coll del Castellet, on anirem per la senda tradicional que ix per l’esquerra del serral. Aquesta senda ens portarà fins a la zona denominada la Clapissa, que anirà girant cap a l’oest. Arribarem al punt màxim en altura i descendirem passant per unes ruïnes fins a arribar al denominat “racó del Santo”, on agafarem un camí d'ascens suau que ens portarà a un encreuament que enllaça amb el PR-CV 151. Continuarem el nostre trajecte en direcció nord-est en ascens i en un altre encreuament de camins girarem a la dreta fins a arribar a la carretera CV-752; girarem a l'esquerra i trobarem un enllaç al PR-CV 151. En aquest punt triarem un camí a la dreta per on arribarem al paratge del pla d'Aialt. Posteriorment, trobarem un altre encreuament de camins, que enllaça el PR-CV 46 i 427 / GR 330. Nosaltres agafarem el camí a l'esquerra per a arribar al paratge de la Creueta, on, en un encreuament de camins, agafarem el camí recte. Arribarem a la carretera CV-752, la qual travessarem per a seguir per camí agrícola fins a arribar a l'enllaç del PR-CV 19 i 149, 150, i posteriorment a Castell de Castells.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
[CAS.]
Este itinerario lo iniciaremos desde Callosa d’en Sarrià, en el IES y colegio. Continuaremos por el camino asfaltado, en el cual tendremos un descenso que nos conducirá entre cultivos hasta el barranc d’Onàer. Desde este punto iniciaremos una subida por el camino de asfalto a un punto alto, el serra del Margeve o altet de la Creueta. Nos encontraremos con un cruce de caminos, donde nos dirigiremos dirección noreste, que nos llevará hasta la font del Salt. Seguiremos por el camino cementado hasta Bolulla (sur), atravesando el pueblo hasta situarnos en Bolulla (norte). Continuaremos el camino cementado, en dirección norte, entre cultivos hasta llegar al camino estrecho del barranc del Negre. Nos adentraremos en el interior de este barranco, para salir de él hacia la derecha y dirigirnos por la senda hasta el paratge l’Ombria. Esta senda nos llevará hasta un camino asfaltado denominado paratge del Port de Salem. Seguiremos por la izquierda hasta tomar una nueva senda en ascenso para llegar a la senda que encontraremos a nuestra izquierda denominada paratge la Mallada. Seguiremos las indicaciones hasta llegar al coll del Castellet, donde tomaremos la senda tradicional que parte de este collado a su izquierda. Este sendero nos llevará hasta la zona denominada la Clapissa, que irá girando hacia el oeste, alcanzando un punto máximo en altura y descendiendo, pasando por unas ruinas y llegando al denominado “Racó del Santo”, donde tomaremos un camino de ascenso suave que nos llevará a un cruce que enlaza con el PR-CV 151. Continuaremos nuestro trayecto en dirección noreste en ascenso, pasando por otro cruce de caminos donde giraremos a la derecha hasta llegar a la carretera CV-752, y giraremos a la izquierda hasta encontrarnos con un enlace al PR-CV 151. En este punto tomaremos un camino a la derecha donde llegaremos al paratge Pla d’Aialt. Posteriormente, nos encontraremos con otro cruce de caminos, que enlaza el PR-CV 46 y 427 / GR 330. Nosotros tomaremos el camino a la izquierda para llegar al paratge la Creueta, donde en un cruce de caminos tomaremos el camino recto. Llegaremos a la carretera CV-752, la cual cruzaremos para seguir por camino agrícola, hasta llegar al enlace del PR-CV 19 y 149, 150, y posteriormente a Castell de Castells.
[ENG.]
This route starts in Callosa d'en Sarrià, from the high school. Continue along the paved road, descending between fields of crops to the ravine known as Barranc d'Onàer. From this point, an ascent starts and the asphalt road leads to a high point, the hill of El Margeve or Altet de la Creueta. Afterwards, at the crossroads, head in a northeasterly direction towards the spring known as Font del Salt. Continue along the cemented road until the southern part of Bolulla, crossing the village until you reach the northern side. Continue along the cemented track, in a northwesterly direction, walking between fields of crops until you reach the narrow path of the gorge known as Barranc del Negre. Enter the ravine and then exit to the right, heading along the path that goes towards the area called L'Ombria. This path takes you to a paved road called El Port de Salem. Continue to the left until you take a new ascending path which reaches a path on your left called La Mallada. Follow the indications until you get to the Castellet mountain pass, where you have to take the traditional path that starts from this very pass, on the left. This path takes you to the area called La Clapissa, turning slowly westwards, reaching a maximum point in altitude and then descending, passing through some ruins and arriving at Racó del Sant, from where you then have to take a gentle upward path that takes you to a crossroads that serves as a connection with the PR-CV 151 route. Continue in a northeasterly direction, going uphill, arriving at another crossroads where you then have to turn right and walk until you reach the CV-752 road. Turn left and continue until you find a link to the PR-CV 151 route. At this point, take a path on the right, arriving shortly thereafter at the Pla d'Aialt area. A little further on there is another crossroads, which connects the PR-CV 46 and 427 / GR 330 routes. Take the path on the left to reach the Creueta area, and at the crossroads there you have to carry on along the path in front of you. When you arrive at the CV-752 road, cross it and continue along the country track until you reach the PR-CV 19 and 149, 150 routes, and —further on— Castell de Castells.