PR CV 304 Pic de la ratlla i cova Galera

Photo ofPR CV 304 Pic de la ratlla i cova Galera Photo ofPR CV 304 Pic de la ratlla i cova Galera Photo ofPR CV 304 Pic de la ratlla i cova Galera

May 8, 2012
May 2012

near Barraca de Aguas Vivas, Valencia (España)

VALL DE LA CASELLA - PIC DE LA RATLLA i COVA DE LA GALERA (PR-CV 304)

La Vall de la Casella es localitza a la comarca de la Ribera Alta, delimitat per les serres de les Agulles i de la Murta. Pels seus valors naturals i paisatgístics, aquest grup de valls i muntanyes limítrofes, comparteixen protecció sota la declaració de paratge natural municipal, destacant entre altres, els cims de les Orelles d'Ase, la Ratlla i el Puntal de Massalari.
Eixim des del bar de la Casella per la pista de terra seguint els senyals del PR-CV 303 en direcció la Casa Forestal i Font del Barber. En aquest tram del recorregut passem al costat d'una reserva de cérvols on, si tenim sort, podrem observar-ne algun.

Recorregut 1 Km, arribem a la bifurcació senyalitzada amb un pal on se separen els itineraris PR-CV-303 i 304. Prenem el camí ascendent en direcció PR-CV 304: Mirador, L'Ouet, Cova de la Galera i la Ratlla.

El sender va guanyant alçada pel vessant Sud mentre caminem entre margallons, brucs i altres espècies típiques de muntanya baixa. En poc temps arribem al alt del Pla de les Simetes on trobem la creument de senders d'accés al Mirador i la Cova de la Galera. Nosaltres continuem l'itinerari cap al cim de la Ratlla. Conforme guanyem podem vorem els cims de la vall de la Murta, la Creu del Cardenal i el Cavall Bernat, així mateix, contemplem la vall de la Casella amb les Agulles a l'altre vessant, Igualment vore el Mondúver, el Montgó, el Motcabrer, l'Aitana, etc. Aprofitem per fer un descans i esmorzar.

Continuem, ara baixant per el mateix lloc fins arribar al creuament de senders i agafem direccio cap a la Cova de la Galera.
La Cova de la Galera és una cova natural un poc amagada a uns 430 m sobre el nivell del mar. És una cova amb bastant vegetació en l'entrada i vistes del litoral mediterrai des del Montgó fins a València. Després comencem la baixada per on hem vingut.