PR-CV 158. Serra del Carrascal de Parcent 20-NOV-16

Photo ofPR-CV 158. Serra del Carrascal de Parcent 20-NOV-16 Photo ofPR-CV 158. Serra del Carrascal de Parcent 20-NOV-16 Photo ofPR-CV 158. Serra del Carrascal de Parcent 20-NOV-16

November 22, 2016
November 2016

•   4.7 2 Reviews

near Parcent, Valencia (España)

PR-CV 158.Serra Carrascar de Parcent.La Vall De Pop. 20-NOV-16
Parcent. La Vall de Pop. Marina Alta
Cartografía: Benissa 0822.IGN Escala 1:25000 Parcent 822-III
Data: 20/11/2016
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Parcent
Hora d’inici: 8:40 a.m
Duració: 5:36:41 (En Moviment 4:00:38)
Distancia: 14.6 km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 798 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 803 m (Dates del GPS)

Comencem la ruta deixant el nostre vehicle estacionat al costat mateix de la carretera CV 720 i a uns pocs metres d'on comença la ruta. Busquem el camí que transcorre pel mateix "Barranc de l'Albercas", el qual recorrem durant uns metres per seguir després per una pista de terra que ens porta a creuar la carretera. Continuem per un camí que transcorre al costat del "Barranc de les Cabres". Arribem a una casa on el camí acaba i comença un sender que puja progressivament fins arribar a la pista de terra, girem a la dreta i ens dirigim cap a la "Font de la Foia". És l'única font que trobarem pel camí. Seguim en constant pujada per la senda, passem per un cartell indicatiu d'un gelera, continuem pujant i passem el "Pouet de la Mina De Ferro" i per un espectacular mirador de tota la vall. Uns metres més a davant hi ha una senda a la nostra dreta que en tot just 20 metres ens porta a la "Cova Dels Coloms". Tornem al camí i continuem en constant pujada fins a arribar al "Dalt de l'Alt", lloc on fem un breu descans per a esmorzar. Continuem la nostra marxa cap al "Tossal d'Alpolupi" zona de pedra on cal anar amb compte de no trepitjar malament i el sender és bastant difús, tan sols les fites ens indiquen el camí a seguir fins a arribar al punt més alt de la ruta , el "Alt del Carrascar", continuem i arribem a les antenes i després d'una petita baixada, a la caseta de vigilància. A partir de la caseta vam començar una baixada amb fort pendent per pista asfaltada fins al restaurant Coll De Rates, vorejant per l'esquerra al bar arribem al cartell ovalat del "Coll de Rates" on surt la senda que ens baixa fins al mirador del "Coll de Rates ". A la dreta del mirador surt el camí "Camí de la Pansa", que en constant baixada ens porta de tornada a Parcent.

Comenzamos la ruta dejando nuestro vehículo estacionado al lado mismo de la carretera CV 720 y a unos pocos metros de donde comienza la ruta. Buscamos el camino que transcurre por el propio “Barranc de l’Albercas” , el cual recorremos durante unos metros para seguir luego por una pista de tierra que nos lleva a cruzar la carretera. Continuamos por un camino que transcurre junto al “Barranc de les Cabres”. Llegamos a una casa donde el camino termina y empieza una senda que comienza a subir progresivamente hasta llegar a la pista de tierra, giramos a la derecha y nos dirigimos hacia la “Font de Foia”. Es la única fuente que encontraremos por el camino. Seguimos en constante subida por la senda, pasamos por un cartel indicativo de un nevero, continuamos subiendo y pasamos el “Pouet de La Mina De Ferro” y por un espectacular mirador de todo el valle. Unos metros más a delante hay una senda a nuestra derecha que en apenas 20 metros nos lleva a la “Cova Dels Coloms”. Regresamos a la senda y continuamos en constante subida hasta alcanzar el “Dalt de L’Alt”, lugar donde hacemos un breve descanso para almorzar. Continuamos nuestra marcha hacia el “Tossal d’Alpolupi” zona de piedra donde hay que ir con cuidado de no pisar mal y el sendero es bastante difuso, tan solo las fitas nos indican el camino a seguir hasta alcanzar el punto más alto de la ruta, el “Alt del Carrascal”, continuamos y llegamos a las antenas y después de una pequeña bajada a la caseta de vigilancia. A partir de la caseta comenzamos una bajada con fuerte pendiente por pista asfaltada hasta el restaurante Coll De Rates, bordeando por la izquierda el bar llegamos al cartel ovalado del “Coll de Rates” donde sale la senda que nos baja hasta el mirador del “Coll de Rates”. A la derecha del mirador sale la senda “Camí de la Pansa”, que en constante bajada nos llevara de vuelta a Parcent.

PictographCar park Altitude 948 ft

01-Parcent

02-Barranc de La Foia

03-Font de la Foia

Photo of04-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent Photo of04-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent Photo of04-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent

04-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent

PictographCave Altitude 2,174 ft

05-Cova dels Coloms

06-Mirador - Parcent

Photo of07-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent Photo of07-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent Photo of07-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent

07-Pr-V 158-Serra Del Carrascal de Parcent

17-Sender - Camí de la Pansa

• Photo of AngelaMS
    AngelaMS Nov 22, 2016

Ruta molt bonica no massa complicada. Esta senyalizada pero en el tram del cordal esta algo confusa la senda.

• svidal8888@gmail.com Nov 22, 2016

Fácil seguir esta ruta piramidal a pesar de los 700 de desnivel pues es una pendiente poco pronunciada y continua. Tramo de cresteo en la cima con bonitas vistai a la costa , con el skyline de Benidorm. Bajada continua también fàcil por pista