PR CV 150 MORRO BLAU (CASTELL DE CASTELLS)

Photo ofPR CV 150 MORRO BLAU (CASTELL DE CASTELLS) Photo ofPR CV 150 MORRO BLAU (CASTELL DE CASTELLS) Photo ofPR CV 150 MORRO BLAU (CASTELL DE CASTELLS)

June 8, 2021
June 2021

near Castell de Castells, Valencia (España)

[VAL.]
Començarem el trajecte des de Castell de Castells agafant la carretera de Tàrbena. Seguidament, entrarem a un camí que trobarem a la dreta, el qual ens portarà a la zona d'acampada el Castellet. Agafarem el següent camí a la dreta per a començar a ascendir fins a l'encreuament de camins del coll de Castell. Seguirem el camí fins a trobar-nos amb un senyal vertical de direcció del PR-CV 149, on agafarem el de l'esquerra, el qual ens conduirà cap a l'encreuament del coll de Castell. En aquest punt és on es troben els senyals verticals de direcció dels PR-CV 149, 18 i 19.

Triarem el camí de l'esquerra, que va per la zona de l'ombria per a arribar a un serral amb cota de 1.043 metres. Continuarem pel camí principal fins a arribar a una bifurcació, on tirarem pel camí de la dreta per a seguir en direcció de la cresta de la muntanya. Posteriorment, arribarem a un altre encreuament amb un senyal vertical de direcció i posició de la font dels Teixos PR-CV 18. Seguirem pel camí de l'esquerra, en direcció al següent encreuament del camí, on es troba el senyal vertical de direcció del PR-CV 150, que és el que estem fent. Agafarem el camí de la dreta per a ascendir per un tàlveg fins a prendre altura i seguir per la cresta per a arribar al morro Blau. En aquest cim es troba una caseta de vigilància forestal. Posteriorment, descendirem pel camí que gira per a arribar a l'encreuament anterior amb senyal vertical de direcció del PR-CV 150. Des d'aquest punt tornarem pel mateix itinerari.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
[CAS.]
Iniciaremos el trayecto desde Castell de Castells tomando la carretera de Tàrbena. Seguidamente, nos dirigiremos por un camino que encontraremos a nuestra derecha, el cual nos llevará a la zona de acampada el Castellet. Tomaremos el siguiente camino a la derecha para empezar a ascender por él hasta el cruce de caminos del coll de Castell. Seguiremos el camino hasta encontrarnos con una señal vertical de dirección del PR-CV 149, donde tomaremos el de la izquierda, el cual nos conducirá hacia el cruce de coll de Castell. En este punto es donde se encuentran las señales verticales de dirección de los PR-CV 149, 18 y 19.

Tomaremos el camino de la izquierda, el cual va por la zona de la umbría para llegar a un cerro con cota de 1.043 metros. Continuaremos por el camino principal hasta llegar a una bifurcación, donde tomaremos el camino de la derecha para seguir en dirección a la cresta de la montaña. Posteriormente, llegaremos a un cruce con una señal vertical de dirección y posición de la font dels Teixos PR-CV 18. Seguiremos por el camino de la izquierda, en dirección al siguiente cruce de caminos, donde se encuentra la señal vertical de dirección del PR-CV 150, el cual estamos realizando. Tomaremos el camino de la derecha para ascender por una vaguada hasta tomar altura y seguir por el cordal para llegar al Morro Blau. En esta cumbre se encuentra una caseta de vigilancia forestal. Posteriormente, descenderemos por el camino que gira para llegar al cruce anterior con la señal vertical de dirección del PR-CV 150. Desde este punto realizaremos el retorno por el mismo itinerario.
[ENG.]
The route starts in Castell de Castells by taking the Tàrbena road. Next, go along a path that you find on your right, which takes you to the Castellet camping area. Take the next path on the right, so as to start ascending until the crossroads of Coll de Castell, following the path until you come across a vertical direction sign for the PR-CV 149 route, where you have to take the path on the left, which leads you to the Coll de Castell intersection. This is where the vertical direction signs for the PR-CV 149, 18 and 19 routes are to be found. Take the path on the left which goes through the shady area, reaching an altitude of 1,043 m. Continue along the main path until you get to a fork, and then take the path on the right so as to continue in the direction of the mountain range. Later, you come to a crossroads with a vertical sign indicating the direction and position of Font dels Teixos PR-CV 18. Carry on down the path on the left, towards the next crossroads, where there is the vertical sign indicating the direction of the PR-CV 150 route, which is the one you are doing. Take the path on the right to ascend a valley until high up so as to continue along the ridge and then reach Morro Blau. At this peak there is a forest ranger surveillance booth. Subsequently, descend along the path that turns to reach the previous intersection with a vertical direction sign for the PR-CV 150 route. From this point, return along the same itinerary.