PR C-214 Serra de Bufadors

November 12, 2020
November 2020

•   4.3 1 review

near Montesquiu, Catalunya (España)

La ruta travessa tot el Parc del Castell de Montesquiu per arribar a la Serra dels Bufadors, entre parets escarpades a la cara sud i una magnífica fageda a l’obaga.
Els Bufadors és un indret de gran bellesa amb un aire màgic. Es tracta d’una peculiar formació geològica envoltada de faigs i amb una flora ben particular. Un trencament de la cresta de la serra formada per diferents acumulacions d’estrats forma grans blocs de roca, coberts de molsa, que dibuixen forats i escletxes per on s'originen corrents d’aire. De fet, de vegades es pot sentir com xiula el vent a l’interior; d’aquí el nom.
Un cop hem visitat els Bufadors, tornem al trencall d’inici i seguim la ruta cap a l’ermita de Sant Moí, situada molt a la vora del riu Ter, a tocar de la colònia tèxtil de la Farga de Bebié. A pocs metres hem de deixar una pista a la dreta i entrem altra vegada al Parc del Castell de Montesquiu.
Dificultat: Fàcil
Serra dels Bufadors

• Photo of Carme Trobalon Miramanda
    Carme Trobalon Miramanda Oct 15, 2022

Molt bonica, paratges preciosos de boscos obacs, camins envoltats de verd i vaques, amb unes panoràmiques de muntanyes impressionants. Val molt la pena fer-la. No presenta dificultat, si bé cal pujar, baixar, tornar a pujar... I tot molt net (poca gent, clar), molt ben cuidat.