PR 11 / NIS Trilho da Barca d'amieira 1 mrt 2024

Photo ofPR 11 / NIS Trilho da Barca d'amieira 1 mrt 2024 Photo ofPR 11 / NIS Trilho da Barca d'amieira 1 mrt 2024 Photo ofPR 11 / NIS Trilho da Barca d'amieira 1 mrt 2024

March 1, 2024
March 2024

near Gardete, Castelo Branco (Portugal)

Tijdsduur exclusief pauzes: 1 uur.

Deze gemarkeerde wandeling is de PR11/ NIS ofwel de Trilho da Barca d'Amieira. Het is een lijnwandeling die je aan 2 kanten kunt starten. Dit is de routebeschrijving vanaf de parkeerplaats van de stuwdam.

De wandeling loopt langs de rivier de Tejo. Je wandelt over paden, paadjes, muurtjes, een boardwalk(deels trappen) en een hangbrug.

Langs de route staan diverse kunstwerken, schommels en er is een zowel een vogeluitkijkpunt als een uitkijkpunt over de Teja en stuwdam.

Onderweg uitleg over het waarom van de muurtjes langs de Tejo. Deze werden nl. gebruikt als jaagpad om de boten handmatig de rivier op te slepen.

Aan het einde van de wandelroute kom je bij een pontje en aanlegplaats voor boten. Daar is een horecagelegenheid en een openbaar toilet.

Je loopt via dezelfde route weer terug naar je auto. Het aantal kilometers wat je dan loopt is rond de 7,5 - 8 km.

Wij vinden het leuk als je de wandeling voorziet van een beoordeling en/of als je wijzigingen en/of aanvullingen doorgeeft.

Mocht je vaker in onze "voetsporen" willen treden, kies er dan voor om ons te volgen!

Wij wensen je een fijne wandeling.