PR 1 / NIS Amieira do Tejo - Trilhos das Jans op 1 mrt. 2024

Photo ofPR 1 / NIS Amieira do Tejo - Trilhos das Jans op 1 mrt. 2024 Photo ofPR 1 / NIS Amieira do Tejo - Trilhos das Jans op 1 mrt. 2024 Photo ofPR 1 / NIS Amieira do Tejo - Trilhos das Jans op 1 mrt. 2024

March 1, 2024
March 2024

near Amieira, Portalegre (Portugal)

Tijdsduur exclusief pauzes: net geen 3,5 uur.

Deze leuke gemarkeerde wandeling is de PR 1 / NIS ook wel de Trilhos das Jans genoemd. Wij zijn gestart in het leuke dorpje Amieira do Tejo.

Het stuk langs de Tejo van de PR1 is de PR 11. Als je aankomt bij de Tejo ga je eerst rechtsaf de boardwalk op en de hangbrug over naar de stuwdam.

Wij zijn gestart in het leuke dorpje Amieira do Tejo.

Je loopt over paden, paadjes, muurtjes, wegen, langs de rivier de Tejo en op het stuk van de PR11 over een hangbrug en boardwalk.

Langs het stuk bij de rivier de Tejo staan diverse leuke kunstwerken. Ook is er onderweg uitleg over het waarom van de muurtjes langs de Tejo. Deze werden nl. gebruikt als jaagpad om de boten handmatig de rivier op te slepen.

Onderweg mooie natuur, veel bloemen, regelmatig koeien, schapen en paarden.

In het Amieiro do Tejo vind je ook een kasteel. In de wintermaanden sluit deze om 17 uur. Wij waren te laat om deze te bezoeken.

Entreeprijs volwassen €2,-. Wil je het kasteel bezoeken, check dan vooraf de openingstijden.

In Amieira de Tejo zijn er meerdere cafeetjes. Ook onderweg bij de pontje en aanlegplaats voor boten ong. 10 km is er een horecagelegenheid en een openbaar toilet.

Wij vinden het leuk als je de wandeling voorziet van een beoordeling en/of als je wijzigingen en/of aanvullingen doorgeeft.

Mocht je vaker in onze "voetsporen" willen treden, kies er dan voor om ons te volgen!

Wij wensen je een fijne wandeling.