Poyraz - Kaynarca

March 14, 2020
March 2020

near Poyraz, İstanbul (Türkiye)

Wikiloc'a güvenilmeyecek bir rota. Sanırım yılın en ibretlik rotası oldu. Bilgisayardan yolları çizip tek başıma etaba başladım. 14-15 km gibi kolay bir yürüyüşle Riva'ya ulaşmayı hedeflemiştim fakat çizdiğim rotaların 3 yerinde askeriye ile kesişim yaşadım. Poyrazköy'deki ilk kesişimde zaten nizamiye yoktu, bitki örtüsü de her yeri sarmıştı. Oradan geri dönerek asfalt yoldan devam ettim. İkinci kısım ise bir koy kenarından devam eden alandaki askeri bölgeydi. Normalde o kısımdan yol kıyı şeridinden Riva'ya doğru devam ediyordu. O yoldan 1 saat içinde Kabakoz koyu üzerinden Riva'ya ulaşım mümkündü fakat geçiş yine kapalıydı. Adalet Bakanlığı personeli olmama rağmen geçişime izin vermediler. SAT komandolarının eğitim alanının bulunduğu bir yer. Hatta koy tarafından gidilir mi diye geri dönüp son kısıma kadar ilerledim ama kıyı şeridinin coğrafi olarak geçişi mümkün değil. Kaldı ki o kıyı şeridinden devam edebilsem bile askerler yüzme eğitim kısmını da orada yaptıkları için yine kapalı olacaktı. Yani denizden yüzerek o kısma doğru ilerleyenleri de denizde durdurdukları olmuş. Bu bilgilerin bir kısmını daha sonradan çevredekilerden öğrendim. Her neyse, yolu oldukça uzatan bu durumdan dolayı devam ettim. Yukarı doğru otoyol yönüne ilerledikten sonra çevreden dolaşım ile Riva'ya ulaşım mümkün görünüyordu ama sonu güven vermeyen bu yolda da uzun bir süre yürüdükten sonra bir aile çiftliğine denk geldim. Onlar da aynı şekilde askeriye ile keşişim olduğunu, geçişe izin verilmediğini söylediler. Tekrar tekrar geri döndüm, Kaynarca köyüne gelerek burada yürüyüşü sonlandırdım. 18.5 km civari. Buradan Riva'ya tabelalı bir yol mevcut, bu garanti yol ile kaldığımız yerden devam edebiliriz.
Etabı kısaca özetleyecek olursak, aynı sıkıntıları başkalarının yaşamaması için daha önce işaretlenmeyen bu etabı bu şekilde oldukça ayrıntılı olarak yazdım. Tavsiyem, benim işaretlerimi kullanarak bu etabı yürüyeceksiniz Anadolu Feneri giriş çıkışı hariç geri dönüşlü olan kısımların hiçbirisine en baştan girmemeniz. Bu vakit kaybınızı engeller ve erken bir saatte başlarsanız kaldığım etaptan 30 km civarı bir yürüyüşle 1 günde Riva'ya ulaşabilirsiniz. Yine de bu yürüyüş tecrübesi ve kondüsyon gerektiren bir iş. Ayrıca tüm etap boyunca gruplar hâlindeki başı boş sokak köpekleri ile karşılaşacaksınız. İnsanlardan tedirgin oldukları için saldırgan bir şekilde davranabiliyorlar. Köpek korkusu olan birisinin hiç girmemesi gereken bir yer. Etabın birbiri ardınca kısa olarak devam eden videolarına Instagram @dagdatekbasina hesabımdaki kayıtlı storyler kısmından ulaşabilirsiniz. Bilgi için de çekinmeden yazabilirsiniz. İyi yürüyüşler dilerim.

Kapalı

• Photo of Kendiyolundan
    Kendiyolundan Aug 14, 2023

Köpekler varsa asla gidemem dimi ben 😁😅

• Photo of dagdatekbasina
    dagdatekbasina Aug 14, 2023

Orası başarısız saydığım bir rota, riva için çıkmıştım yola ama farklı şeyler oldu o gün, başka rotalara bak 😄

• Photo of Kendiyolundan
    Kendiyolundan Aug 14, 2023

Evet okudum talihsizlikler olmuş. Ama yinede rotayı bir şekilde tamamlamışsın, tebrik ederim. Başka rotalarına bakıp kaydettim, yarın start vereceğim hayatım😁