Posterholt (Aerwinkel - Munningsbosch- 't Sweeltje - Vlootbeek)

Photo ofPosterholt (Aerwinkel - Munningsbosch- 't Sweeltje - Vlootbeek) Photo ofPosterholt (Aerwinkel - Munningsbosch- 't Sweeltje - Vlootbeek) Photo ofPosterholt (Aerwinkel - Munningsbosch- 't Sweeltje - Vlootbeek)

May 4, 2019
May 2019

near Reutje, Limburg (Nederland)

Wandeling vanaf Brasserie de Timbers op het Landalpark Aerwinkel in Posterholt.
Het is een afwisselende wandeling. Het gaat eerst langs de Vlootbeek, dan volgt een klein paadje door een mooi bos, waarna u een bezoek brengt aan Kasteel Aerwinkel. De voormalige woning van de bekende Roermondse bouwmeester Dr Pierre Cuypers. Het neogotische kasteeltje is omgeven door een prachtig aangelegde Engelse landschapstuin. Op het park is op een zeer mooie locatie horeca aanwezig.
Hierna volgt een wandeling via het buurtschap 't Reutje, langs natuurbegraafplaats aan de Roskam, richting de bossen van 't Sweeltje en het Munningsbosch. In het Munningsbosch volgt u eerst een klein paadje langs de Vlootbeek om vervolgens een lus door het bos te maken. Daarna volgt de terugweg langs enkele weilanden en de Vlootbeek terug naar het park.
Bij brasserie Timbers is een uitstekende en vriendelijke horeca.

• boomen11@gmail.com Mar 6, 2024

Prachtige wandeling ! Nu wel erg nat en soms moeten improviseren om geen natte voeten te krijgen. Ook bleken sommige paden wel erg onzichtbaar. Mocht echter de pret niet drukken. Heerlijk gelopen, dank !

Prachtig

• Photo of pghd1963
    pghd1963 Mar 6, 2024

Bedankt voor de mooie woorden. Ik kan mij goed voorstellen dat het zo nu en dan erg nat is geweest na zo een natte winter. Net als ben ik van mening dat dit de pret niet mag drukken. Het kan het zelfs verhogen 😃.
    Nog heel veel wandelplezier!