Portella de Rialb i Pic de Font Blanca des de Cabanes del Castellar

Photo ofPortella de Rialb i Pic de Font Blanca des de Cabanes del Castellar Photo ofPortella de Rialb i Pic de Font Blanca des de Cabanes del Castellar Photo ofPortella de Rialb i Pic de Font Blanca des de Cabanes del Castellar

September 8, 2023
September 2023

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Ruta circular des de Cabanes del Castellar passant per:
- Portella de Rialb
- Pic de Font Blanca

Ruta molt bonica, ben marcada amb punts grocs però l'he qualificat de difícil per dos motius, primer pel desnivell; segon, perquè hi ha trossos molt tècnics, on de baixada s'ha de grimpar, sovint baixar assentat per no caure. Consell important: cal anar ben calçat!!! hi ha molts trams tècnics amb tartera que si no es va ben calçat es pot patir lesions i/o caure.

Nosaltres deixem el cotxe passat el km 20 en direcció a l'estació Ordino Arcalís. Abans del pont sobre el riu (Tristaina) tenim un pas canadenc, passat el qual podem deixar el cotxe, davant de les cabanes del Castellar.

Des d'aquí tenim dues opcions, nosaltres pugem pel camí de la nostra dreta, seguint el curs del riu. Puja força dret i es força tècnic, amb arrels i pedra.

Anem seguint els punts grocs i guanyant alçada fins arribar al coll, a la Portella de Rialb, a uns 2500 m. Aquí hi ha cartells, amunt esquerra seguim cap al cim. A la nostra dreta podríem arribar al refugi de Sorteny.

Seguim els punts grocs fins a una forta pujada de tartera, que ens porta al peu del cim, ens quedaran uns 300 m d'alçada per arribar. L'últim tram es dret com una h-stia i amb molta pedra per on desdibuixa el camí, però amb cura i molta atenció arribem al cim on obtenim la nostra recompensa: la vista es espectacular i val molt la pena, a més tenint en compte que ens ha fet un dia esplèndid de molta calor.

Kms. totals: 9,58
temps en moviment: 6h 15 min aprox.