Portbou a Cadaqués E1 Port de la Selva

April 22, 2019

near Portbou, Catalunya (España)

Dia 1
Sortim de portbou a la 1 del migdia, caminem fins les 10 del vespre per arribar a la cala tamariu on fem la nit. Segons el móvil d'un company hem fet prop de 30km.

Pas a pas:
A portbou podem provisionar-nos de menjar i beguda al super del centre. Desde allà trobem marques del GR-92 que puja per unes escales fins que entrem a un corriol, sota una linea eléctrica. Aquest corriol acaba a la carretera amb una caseta, seguim la carretera a la dreta fins una curva de 180° a l'esquerra on surt un corriol que puja bastant recte cap amunt. Aquesta es la pujada més gran i pendent de tota la ruta. Un cop a dalt sortim de nou a la carretera. Creuem fins on hi ha la baixada i admirem les vistes que s'aprecien a la imatge adjunta. Si fa prou clar podem apreciar Cap de Creus a on nosaltres ens dirigim, més concretament al Port de la Selva. Retomem el cami de baixada, ràpidament trobem un bunquer, ben seguit unes vaques. Baixem fins a Colera on creuem la carretera per entrar, seguim de recte (seguint les marques blanc-vermelles) i sortim de Colera al costat del càmping. Aquesta pujadeta es poca cosa després de la última. Tornem a baixar, ara direcció la platja Gerbert, per la dreta de la via del tren fins a trobar un túnel molt gran que creua la via. El pasem i sortim a la platja, caminem fins al final on trobem una ombra i dinem. Aquí es un bon lloc per banyar-se ràpidament. Tornem al camí que està senyalitzat amb un cartell, hi ha dos corriols que es van separant i reajuntant, pasant més aprop del mar o menys. Nosaltres decidim retallar per Cap Ras perquè anem malament de temps, però sempre teniu la opció de desviar-vos una mica. Entrem a Grifeu i aquí ens espera un tram llarg de passeig marítim i carreteres fins Llançà. Arribat a la punta de s'Arelleta veiem just davant el Port de la Selva, pero hem de rodejar la badia. Seguim el passeig i al final pasada l'escola seguim recte fins la cala Tamariu. Estem cansats i es tard i pernoctem a la gespa allunyats de la costa. Si hi ha temps es més recomenable seguir el caminet fins a cala Fornells (1h) o abans d'arribar-hi per estar més apartats.

Etapa 1 de Portbou a Cadaqués: Portbou a Port de la Selva.
Després ve =>
Etapa 2 de Portbou a Cadaqués: Port de la Selva a Plana del Corral.
Etapa 3 de Portbou a Cadaqués: Plana del Corral a Cadaqués.

❀✿❀✿❀✿
Respecteu la natura i no deixeu les escombraries perlli. Si en trobeu recordeu recollir-ho si es possible.
🚆 Per arribar agafem el tren de sans bcn a portbou R11 per 13,5e cada.