Porta - Vall de Campcardos (Alta Cerdanya) 22.07.2023

Photo ofPorta - Vall de Campcardos (Alta Cerdanya) 22.07.2023 Photo ofPorta - Vall de Campcardos (Alta Cerdanya) 22.07.2023 Photo ofPorta - Vall de Campcardos (Alta Cerdanya) 22.07.2023

August 6, 2023
July 2023

near Porta, Occitanie (France)

Menys coneguda que d'altres valls de la zona com Eyne, Carançà, El Segre, etc., de les que no té res a envejals-hi, és totalment aconsellable fer-hi una escapadeta i gaudir del seu esplèndid paisatge.
Arribats al poble de Porta, creuem les vies del tren pel pas habilitat. Uns metres més endavant trobem un aparcament amb capacitat de potser uns 8 cotxes sense fer nosa. Al costat del riu Carol, també hi ha un banc per posar- se el calçat de caminar.
La ruta no té gaires complicacions degut a ser GR i estar molt ben marcada. Iniciem la caminada per via asfaltada durant uns metres fins arribar a les antenes de telefonia (repetidors). A partir d'aquí el camí ample i no transitable per als vehicles, segueix pujant fins arribar a la cabana - refugi de Campcardós. Avui en dia està tancat i només l'utilitza el pastor que cuida les vaques que veureu en algunes fotografies.
Superat el refugi, el sender en converteix en corriol de bon fer senyalitzat en tot moment per marques de pintura i algunes fites de reforç. Una mica més amunt hi trobem el llac amb al mateix nom de la vall. Actualment no hi acumula aigua, tot i així, no es desmereix gens el paisatge i aprofitem per fer algunes fotografies pel record. Una mica més amunt i trobem una bonica zona planera amb un saltant d'aigua. Estirats al prat i gaudint de l'entorn, decidim que és el lloc ideal per finalitzar la nostra excursió d'avui.
Per la tornada, només cal desfer camí i seguir gaudint d'aquesta bonica proposta paral•lela a la Ribera de Campcardós.