Photo ofPort Vendres-Cosprons-Batterie de la Galline-Coll de Llagostera-Banyuls sur Mer-Coll de Pere Carnera-Puig del Verderol Photo ofPort Vendres-Cosprons-Batterie de la Galline-Coll de Llagostera-Banyuls sur Mer-Coll de Pere Carnera-Puig del Verderol Photo ofPort Vendres-Cosprons-Batterie de la Galline-Coll de Llagostera-Banyuls sur Mer-Coll de Pere Carnera-Puig del Verderol

January 10, 2020
January 2020

near Portvendres, Occitanie (France)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Portvendres.

Sortim de l'aparcament de davant del Port i anem a l'estació del tren, on trobem el primer pal indicatiu de Cosprons (senyalització de pintura groga). Seguim una pista que segueix l'estació fins al seu final per la cara de Ponent on trobem un túnel que permet passar per sota de les vies.
Un cop sortim del túnel, creuem la rotonda de la carretera de Banyuls de la Marenda (pal indicatiu) i agafem el camí, fressat i senyalitzat, que ens puja al Coll Perdiguer i ens baixa al poble de Cosprons. Aquest camí és conegut com el camí dels Muls.
Un cop a Cosprons, baixarem a baix del poble on tenim dues opcions: la primera, és anar per la pista que puja a la Ginea (La Guineille), o la segona; la que vàrem fer nosaltres que és seguir un rastre que surt per la cara de Ponent d'una casa (cartell de propietat privada) i puja pel costat d'una línia de la llum fins trobar una pista forestal, on trobem el camí que ens pujarà al veïnat de la Guinea.
Aquí trobem la pista que puja de Cosprons i la senyalització groga. Seguirem per la pista fins arribar a la Bateria de la Gallina. La visitarem per gaudir de bones vistes i continuarem pujant per la pista, fins trobar en una corba un camí que puja pel caire de la Serra del Trepador .
El seguirem, fins arribar a la carretera asfaltada, que seguirem en direcció al sud-est per anar a trobar el Coll dels Gascons, on trobem el GR 10 (pintura vermella i blanca). El seguirem tot baixant per anar a trobar el Coll de Llagostera, amb una taula d'orientació, i d'aquí ens portarà al Poble de Banyuls de la Marenda (Banyuls-sur-Mer) a trobar el naixement del GR 10. Continuarem pel passeig marítim, per continuar per la carretera (direcció nord, pintura groga). Més en davant baixarem a la platja de les Elmes i retornarem a la carretera fins arribar al davant del Centre Heliomarin (cartell indicatiu) on la deixarem i agafarem un camí (pintura blava i taronja, també groga) que ens pujarà al Coll d'en Pere Carnera (pal indicatiu).
Creuarem la carretera i seguirem pel camí que ens baixa a trobar la deixalleria i tot seguit el Rec de Cosprons. El seguirem un tros, per creuar-lo (pal indicatiu) i pujar en direcció al nord a trobar el Coll del Mig. Aquí deixarem un moment el camí, per anar en direcció el nord a pujar el Puig del Verderol, que és un molt bon mirador, amb una taula d'orientació.
Retornarem a la cruïlla i seguirem el camí (pal indicatiu) que ens baixa a trobar la carretera de Banyuls. La seguirem un tros (direcció a Llevant), per anar a trobar la carretera que ens baixa al nostre punt de sortida.

Cartografia: I. G. N., mapa 2549 OT Banyuls.