Photo ofPort del Cantó-Vila Rubla-Solans-Ermita Santa Eugina-Dolmen de Biscarbó-Biscarbó Photo ofPort del Cantó-Vila Rubla-Solans-Ermita Santa Eugina-Dolmen de Biscarbó-Biscarbó Photo ofPort del Cantó-Vila Rubla-Solans-Ermita Santa Eugina-Dolmen de Biscarbó-Biscarbó

5 hours
November 20, 2023
November 2023

near Llagunes, Catalunya (España)

Ruta circular des de Port del Cantó passant per:
-Vila Rubla
-Solans
-Santa Eugina
- Dolmen de Biscarbó (10.2 km)
-Biscarbó
Interesant ruta per a conèixer alguns petits poblets de les Valls d´Aguilar. Les Valls d'Aguilar es troba a la comarca de l'Alt Urgell, limita amb la comarca del Pallars Sobirà a l'oest; de fet, ha quedat incorporat a les Valls d'Aguilar un antic municipi tradicionalment pallarès, el de Castellàs.

Deixem el cotxe al Port del Cantó i comencem la ruta seguint una pista forestal direcció Sud, poc després de passar el coll de Pratprimer deixem la pista i seguim a la dreta planejant uns metres pel mig de pins fins que comencem a baixar, agafem un corriol, un xic aperdurat, seguim per zona de vells prats avui plens de boixos i argelagues buscant el millor pas, passem pel costat de les runes del Cortal del Roquer i en poca estona arribem a Vila Rubla, creuem el poblet i seguim pista direcció Llevant fins creuar el Riu del Camp, ara la pista gira direcció SE i seguim pel marge esquerra el riu de Solans, passem per Cal Sobirà i arribem a Solans, creuem el riu de Solans i agafem un camí que s´enfila decididament a buscar una vella pista, la seguim en direcció Sud i arribem a l´ermita de Santa Eugina, es una petita i austera ermita rodejada i tapada de Boixos en un bonic pla i amb bones vistes. Continuem la ruta seguint pel mig de camps de pastura en direcció NO, passem per sota el Bony de Pui-Rodon, però abans, ens desviem uns metres a l´esquerra on tenim bones vistes al poble de Castellàs, tornem al camí i quan arribem al Coll de La Posa enllacem a una bona pista que seguim a la dreta direcció a Biscarbó, de seguida però la deixem per girar a l´esquerra i pujar a visitar el Dolmen de Biscarbó. Bonic mirador des d´aquest Turó on hi ha el Dolmen, seguim per terreny planer direcció NO per girar de seguida a la dreta i baixar, en poca estona arribem al poble de Biscarbó, passem pel costat d´una Font i de l´ermita de Sant Martí, a la sortida del poble agafem una ampla i bona pista que ja no deixem fins arribar al Port del Cantó.

He posat a aquesta ruta com a dificultat tècnica, Moderada, pel fet de que a la baixada al poble de Vila-Rubla el camí no esta marcat i es troba un xic aperdurat, tot i això la ruta no té cap dificultat rellevant.

Bony de Pui-Rodon

1531 M Bony de Pui-Rodon

Cal Sobirà

Coll de La Posa

Coll de Pratprimer

Corriol

Cortal del Llosar

Calle privada

Cortal del Roquer (Runes)

Dolmen de Biscarbó o Llosa del Cortalet.