Photo ofPort de la Faja-Casanova dels Racons-Coll de Saiols-El Sangles-Falgars d´en Bas-Molí de La Faja Photo ofPort de la Faja-Casanova dels Racons-Coll de Saiols-El Sangles-Falgars d´en Bas-Molí de La Faja Photo ofPort de la Faja-Casanova dels Racons-Coll de Saiols-El Sangles-Falgars d´en Bas-Molí de La Faja

March 13, 2023
March 2023

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca de la Garrotxa.

Curta, fàcil, agradable i preciosa ruta que passa per boniques Fagedes i Rouredes, Torrents feréstecs i boniques Masies i prats de pastura.

Comencem la ruta al Port de La Faja, per accedir a aquest punt de sortida pugem per la carretera de Roda de Ter a Can Tonigros, quan arribem al pont de Les Perxes, poc abans de Can Tonigros, veiem a l´esquerra un indicador a Sant Julià de Cabrera, seguim una estreta pista asfaltada i passem Sant Julià, poc desprès, trobem una cruïlla on seguim a la dreta fins que s´acaba la pista asfaltada, en poca estona arribem al Port de la Faja on deixem el cotxe. Comencem la ruta continuant per la pista forestal en direcció Sud, trobem una cruïlla i baixem a l´esquerra a la Casanova dels Racons, continuem per pista, ara direcció SE i creuem el Torrent de la Faja, la pista gira direcció Nord i passa el coll de Saiols, passem per la Masia El Sangles i de seguida comencem a baixar amb poc desnivell direcció SE, creuem el Torrent de la Faja per un petit pont, passem per sota la casa La Codina, avui trobem el torrent que baixa força aigua i el creuem per una passera sota mateix de la casa, seguim en la mateixa direcció fins que trobem la carretera asfaltada, seguim a l´esquerra i ens porta a Falgars d´en Bas, abans però passem pel espectacular i vertigen mirador del Salt de La Coromina, Quan arribem a Falgars, passem pel costat de l´ermita de Sant Pere i creuem una tanca pel bestiar per seguir un bonic camí pels prats que va en direcció SW, en poca estona arribem de nou al torrent de la Faja, el seguim aigües amunt per la seva esquerra i passem per tres salts d´aigua, després, pugem seguint també per la seva esquerra, per un corriol un xic aperdurat pel mig d´una fageda, passem pel Roure de l´Empriu i creuem el torrent, ara seguim camí a la dreta del torrent i pel mig d´una roureda pugem direcció NW fins arribar a la casa del Molí de la Faja, creuem uns petits aiguamolls i seguint pista a l´esquerra en poca estona ens porta, de nou, al Port de la Faja on acabem la ruta.

Ruta que passa per pistes forestals, camins i corriols, marcats o senyalitzats, excepte el corriol que puja del torrent de la Faja al Molí del mateix nom, on hi ha algun tram no marcat. Per la resta, la ruta es de bon seguir i no té cap problema rellevant.

Fotos de la ruta, en preparació!