Poros Trail 6

December 11, 2023
December 2023

near Ágios Nektários Pórou, Attica (Greece)

Οροπέδιο, Ιστορία και Θάλασσα
Γραφική
Φιλική για Οικογένειες
●Περιγραφή
Μία κυκλική διαδρομή που αναδεικνύει την αγροτική παραγωγή στο βόρειο τμήμα του Πόρου από το παρελθόν μέχρι σήμερα.

Η διαδρομή 6 ξεκινάει από τον αρχαιολογικό χώρο του Ιερού του Ποσειδώνα και ακολουθεί κοινή χάραξη με τη διαδρομή 4 μέχρι το εκκλησάκι του Αγίου Ευστάθιου, σε μονοπάτι που διασχίζει πευκόδασος και ελαιώνες. Στη συνέχεια κατηφορίζει από τη δυτική πλευρά της Φούσας, του καλλιεργημένου οροπέδιού του νησιού, ακολουθώντας τον δρόμο στην άκρη του οποίου υπάρχει αρχαίο ελαιοτριβείο. Στη συνέχεια διασχίζει την έκταση στην οποία καλλιεργούνται, μεταξύ άλλων, αμπέλια για την παραγωγή του φουσαίτικου κρασιού. Περνώντας από καλλιέργειες, αγρόσπιτα, και εκκλησάκια (άξιο αναφοράς αυτό του Αγίου Ιωάννη, στο οποίο μπορούν να παρατηρηθούν ενσωματωμένα αρχαία αρχιτεκτονικά στοιχεία), στρίβει για να ακολουθήσει κατηφορικό μονοπάτι με πορεία προς τη Βαγιωνιά και εντυπωσιακή θεά του Σαρωνικού κόλπου. Κατόπιν διασχίζει εκτάσεις με ελαιώνες και περνώντας κοντά από το εντυπωσιακό χτιστό πηγάδι και δεξαμενή της Βαγιωνιάς, καταλήγει στην παραλία. Από εκεί μονοπάτι με βορειοανατολική διεύθυνση ανηφορίζει προς τη θέση Μοσχογιανναίικα, όπου υπάρχει ερειπωμένος, παραδοσιακός, αγροτικός οικισμός, με πέτρινο αλώνι και μαντριά. Το μονοπάτι συνεχίζει να ανηφορίζει και περνώντας από τη θέση Κρό, όπου υπήρχε πηγή με τρεχούμενο νερό (μέχρι που καταστράφηκε) βγαίνει στον ασφάλτινο δρόμο, τον οποίο ακολουθεί για να επιστρέψει στα Παλάτια, περνώντας και από τη θέση Θέα (στροφή του δρόμου γνωστή για την καθηλωτική θέα της προς τα βόρεια).