Pont penjat d’Holzarte

November 12, 2022
November 2022

near Larrau, Nouvelle-Aquitaine (France)

Curt recorregut en el pireneu francés per visitar el pont penjat d’Holzarte (Passerelle d'Holzarte)

La ruta cap a la passarela d’Holzarte comença en l’aparcament del restaurant Auberge Loribar que es troba a pocs quilómetres del poble de Larrau.

El recorregut d’anada i tornada forma part d’un GR i no te pédua. Es una excursió molt popular y sempre hi ha gent.

Quasi tot el camí és entre árbres i te un tram de pujada curt però molt fort al mig del recorregut, tant el tram inicial com el final són molt agradables.

El primer tram anem per l’ombra de la fageda al costat del riu Olhadubi. Al cap d’una mica iniciem la part més exigent del recorregut, un tram de pujada on superem uns 200 m de desnivell en poc més d’1 km que, si no n’estàs informat, sorpren.

El terreny es pedregós i lliscós, sobre tot si ha plogut, tot i que en el tram amb més dificultat hi h un cable on agafar-nos que ajuda a la pujada, també hi ha troços amb graóns fets a les pedres.

Desprès de la forta pujada continuem en pla entre els faigs i ja veiem les primeres parets de la garganta i desprès el pont penjat d’uns 70 m de longitut, suspès a uns 600 metres sobre el buit de la garganta de Olhadubi.

El pont data del 1920 i es va construir per facilitar els treballs forestales de la zona. Els pilars son els originals, tot i que al 2010 va ser reconstruit degut als danys soferts per un cicló que el va deixar mal més.

La tornada es fa pel mateix camí de l’anada, si no és que ens quedem amb ganes d’allargar el recorregut que llavors podem fer variants circulars més llargues i més exigentes pel circuit d’Amubi o el d’Ardakotxea.

Photo ofCamí de la primera part, planer i agradable al costat del riu Photo ofCamí de la primera part, planer i agradable al costat del riu Photo ofCamí de la primera part, planer i agradable al costat del riu

Camí de la primera part, planer i agradable al costat del riu

Camí de la primera part

Part del segon tram, “la pujadeta”

Part del segon tram, “la pujadeta” continuació

Vistes a mitja pujada

Photo ofComença el tercer tram ja més plner Photo ofComença el tercer tram ja més plner Photo ofComença el tercer tram ja més plner

Comença el tercer tram ja més plner

Primera vista del pont penjat

PictographBridge Altitude 1,919 ft

Pont penjat

PictographBridge Altitude 1,913 ft

PictographBridge Altitude 1,900 ft

Pont pejat des de les dues puntes

PictographBridge Altitude 1,890 ft
Photo ofVistes d’una banda i l’altra de la garganta des del mig del pont Photo ofVistes d’una banda i l’altra de la garganta des del mig del pont

Vistes d’una banda i l’altra de la garganta des del mig del pont

Pedra fermada amb cables perque no caigui. Vistes