Photo ofPont Natural del Castellot, Sant Martí de les Tombetes i Barranc del Bosc des de Moror Photo ofPont Natural del Castellot, Sant Martí de les Tombetes i Barranc del Bosc des de Moror Photo ofPont Natural del Castellot, Sant Martí de les Tombetes i Barranc del Bosc des de Moror

July 17, 2024
July 2024

near Moro, Catalunya (España)

Una ruta que m’ha sorprès positivament. No n’esperava res i al final l’he gaudida, malgrat la calor. Es millor no fer-la a l’estiu. No farê una descripció detallada, perquè la ruta que vam seguir de l’usuari eliesteo l’explica molt bé. Us adjunto l’enllaç a la ruta de l’eliesteo. Un altre dels motius pels que adjunto aquesta ruta es el de que ell, eliesteo, té un waypoint específic pel Pont Natural del Castellot, cosa que jo no vaig fer a causa d’un oblit.

Es tracta d’una caminada en la que en molts moments anirem per sendes sense cap mena de marca. Hi ha algún pal estirat al terra que porta a pensar que , anys enrere, els corriols que seguirem estaven nets i amb prou informació per sapiguer on eres i on anaves. Ara es evident que aquests camins estàn poc transitats i no tenen manteniment. Cal seguir un track per evitar equivocar-se

De la caminada m’ha agradat força el pas pel petit nucli de Moror, els trams en que vam caminar pel costat del Barranc del Bosc, la bonica i destacada imatge del Castellot, un cim que sembla difícil de conquerir sino es escalant. També ha valgut la pena visitar les tombes medievals ( encara que hi ha informacions que dieuem que n,’hi ha algunes que son bastant anteriors) de.

Un punt i apart es necessari per parlar del Pont Natural del Castellot. Com he dit abans, a la meva ruta no hi ha cap waypoint que indiqui on està ubicat; per això us recomano que veieu on el tê ubicat l’usuari del que hem agafat el track. Aquest pont està situat a la paret Est del Castellot, però es difícil de veureja que no està a nivell del camí i tampoc estå tant amunt com per poguer-lo veure des del camí. Queda amagat entre la vegetació de la zona i encara que anant molt en compte es possible veure’l des del camí, el més probable es que passeu de llarg. El punt d’accés, situat a la vostre esquerra si baixeu des del Castellot, està marcat amb una petita fita, difícil de veure. S’han de superar uns 15 metres de desnivell, des del camí, per arribar al peu del Pont, però no hi ha camí, pel que s’ha de lluitar amb la.vegetació. La vista del pont natural es espectacular, preciosa. Per si sol ja justifica la sortida.

Els waypoints que he marcat no tenen massa indormació. Us recomano que us mireu el vídeo que adjunto, per tal de tindre una visió més àmplia de la ruta