Photo ofPont de Vilomara, Pont de les Arnaules, Punta Sabata, Els Tres Salts, Tines de les Solanes i Gola de Bigaire des de P. Vilomara Photo ofPont de Vilomara, Pont de les Arnaules, Punta Sabata, Els Tres Salts, Tines de les Solanes i Gola de Bigaire des de P. Vilomara Photo ofPont de Vilomara, Pont de les Arnaules, Punta Sabata, Els Tres Salts, Tines de les Solanes i Gola de Bigaire des de P. Vilomara

February 4, 2024
February 2024

near el Pont de Vilomara, Catalunya (España)

Ruta al Bagés pel Pont de Vilomara, Pont Foradat, Riu Llobregat, Riera de Mura i Tines de les Solanes passant per:
- Pont de les Arnaules (1.3 km)
- Punta Sabata (2.1 km)
- Mirador de la Roca Tinyosa (4.6 km)
- Font del Soroll (6.0 km)
- Passera dels Tres Salts (7.7 km)
- Els Tres Salts (8.5 km)
- Tina del Llobregat
- Tines de les Solanes
- Tina de Roviralta
- Gola de Bigaire

Ruta molt atractiva visitant diferents indrets al Pont de Vilomara, Talamanca i Riu Llobregat, no vàrem accedir a la Casa de les Tines ja que es de propietat privada.
Sortim del Pont Vell de Vilomara tot trevassan-lo al Raval de Manresa, aleshores seguim pista fins un corriol estret que puja al camí mirador, ara continuem camí a un lloc molt pintoresc i fantàstic, el Pont de les Arnaules ( pont natural d'una llenca pedra calcària que amb el temps l'aigua ha fet, d'uns 27 m. de llargada), deixem el pont per un corriol que tot pujant a Punta Sabata, ara baixem entre camí i corriol per travessar la Crta, tot seguint un cami que més endavant serà corriol que ens porta a una cinglera i mirador de Roca Pinyosa, continuem fins un trobar un cami que baixa a la Canal de la Mina, tot seguit les ruïnes de la Casa de les Voltes i la Font del Sorrol i unes passeres, aleshores seguim cami que anem pujant fins un mirador del meandre del Riu Llobregat, aquí baixem als Ulls i Passera del Riu Llobregat, continuem camí, però obviem anar a la Casa de les Tines (conjunt de 7 Tines de propietat privada), aleshores seguim als Tres Salts del Llobregat, una presa natural de pedra calcària que el temps ha fet aquest diferents salts, més endavant agafem un corriol que puja a la Tina del Llobregat, continuem corriol fins a sortir un camí que ens baixarà a les Tines de la Solana a la Riera de Mura ( sense aigua) conjunt de 8 Tines i 2 habitacles amb bon estat i tres Tines sense coberta, aquí agafem corriol GR-4 que s'enfila fins un collet, passem la tanca i aleshores baixem a la Tina Roviralta, encreuament a la Gola del Bigaire, conjunt de roques que el riu ha desgastat, continuem camí vora al Riu Llobregat a la Resclosa del Pont Nou, tot seguit passem per sota el Pont Nou fins arribar al Pont Vell de Vilomara.

PictographBridge Altitude 735 ft

PictographPanorama Altitude 757 ft

PictographPanorama Altitude 859 ft

PictographRuins Altitude 656 ft
Photo ofRiera de Mura i Tines de les Solanes Photo ofRiera de Mura i Tines de les Solanes Photo ofRiera de Mura i Tines de les Solanes