Photo ofPont de l'Afrau - Coll de la Moixa - Coll de Vimboca des de la Baga de la font de la Dou del Bastareny Photo ofPont de l'Afrau - Coll de la Moixa - Coll de Vimboca des de la Baga de la font de la Dou del Bastareny Photo ofPont de l'Afrau - Coll de la Moixa - Coll de Vimboca des de la Baga de la font de la Dou del Bastareny

August 15, 2023
August 2023

near Maçaners, Catalunya (España)

Ruta espectacular, on la duresa rau sobretot en la llarga baixada des del Coll de Vimboca fins a l'arribada.
Deixem el cotxe a la baga de la font de la Dou del riu Bastereny, on hi ha aparcament per a uns quatre cotxes, per tant, cal anar-hi d'hora. Al migdia, encara hi tocarà l'ombra.
Iniciem la ruta per la pista en molt bon estat que puja paral·lela al torrent de la Muga durant uns 3 kms, fins al moment en que es converteix en un sender, i iniciem ja un fort ascens, primer per un frondós bosc de faigs, avellaners i pi roig, i posteriorment, quan deixem aquesta vegetació, per una zona més soleia i pedregosa amb força argelaga, esbarzer i roser silvestre. Així, en ascens continu, ens desviem mínimament per arribar al Pont de l'Afrau, on es pot gaudir d'unes vistes privilegiades, i de l'espectacularitat de la roca foradada.
Desfem el camí per continuar en ascens, ara per un sender molt menys evident i així arribar a la cota 2.050. Aquí ens mantenim una estoneta en aquesta alçada fins empalmar amb el GR 150 (sender dels Cavalls del Vent) just al Coll de la Moixa.
Aquí s'inicia el descens, seguint el GR, fins arribar al Coll de Vimboca, a 1.798 metres.
En aquest punt, deixem el GR (que segueix fins al Coll del Pendís), i tombem a la dreta, on continuem el descens, ara d'una manera força més pronunciada. D'aquesta manera, passarem per l'impressionant canó que forma el Clot de la Vimboca, i podem veure la cova.
Passats uns quatre quilòmetres de baixada des de dalt el coll, arribem de nou a la pista on de bon matí hem iniciat la ruta. Arribarem al cotxe, que el tenim situat a un escàs quilòmetre.