Photo ofPont de la Baladosa (Andorra)-Refugi i Estanys de Juclà-Collada de Juclà-Coll d' Alba-Pic de Noé-Pic d' Escobes Photo ofPont de la Baladosa (Andorra)-Refugi i Estanys de Juclà-Collada de Juclà-Coll d' Alba-Pic de Noé-Pic d' Escobes Photo ofPont de la Baladosa (Andorra)-Refugi i Estanys de Juclà-Collada de Juclà-Coll d' Alba-Pic de Noé-Pic d' Escobes

July 3, 2015
July 2015

near Incles, Canillo (Andorra)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Pont de la Baladosa (Vall d' Incles, Andorra). Per arribar agafarem la pista forestal asfaltada que surt del Pont d'Incles que està a la carretera entre Soldeu i el Tarter (recordeu que aquesta pista a l'estiu està restringida al trànsit (crec que és a partir de les 9h. matí i cal pujar amb un petit carrilet).

Agafarem la pista que surt de l'aparcament i que ressegueix tot pujant el Riu de Juclà. Una mica abans de la zona de lleure trobem una cruïlla (pal indicatiu). Nosaltres seguirem la que va resseguint el Riu. Després de la zona de lleure, la pista esdevé camí fressat, amb fites i senyalització de pintura groga que ens acompanyarà fins el Coll de l'Alba.
Un bon tros amunt trobarem una nova cruïlla on trobem el GR que ens acompanyarà fins al petit pla de Juclà on el GR es parteix. Un marxa a ponent i l'altra que segueix el nostre camí fins al refugi de Juclà on també trobem l'Estany Primer de Juclà.
Continuarem novament, per el camí que marxa en direcció a llevant per sobre de l'Estany i ens portà al pas per poder creuar entre els dos Estanys de Juclà per enfilar la pujada a la Collada de Juclà. Aquí primer anirem una mica al nord per poder gaudir de l'Estany Negre de Juclà i del Pic de Rulhe.
Un cop novament a la Collada, seguirem el GR 10 en direcció a llevant fins arribar al Coll de l'Alba, on agafarem el rastre que puja per el caire de la muntanya (el rastre s'intueix be i té fites). En arribar a dalt, anirem primer per un parell de metres per sota de la carena (cara sud) a l'est per pujar al cim del Pic de Noé.
Per fer els últims 20 metres cal TENIR EXPERIÈNCIA EN GRIMPADES: aquest tros és estret i força aeri. Retornarem enrere i agafarem un rastre de camí que marxa per sota de la carena en direcció a ponent i que ens portarà a sota del Pic d'Escobes.
Per el caire de la muntanya puja un rastre (té fites) però només per persones amb experiència en grimpades. El millor camí és el del Track, tant per pujar com per baixar. Per sota del peu de la Muntanya i per la cara sud-est, veureu una gran fita (cal baixar una mica) on comença el camí és fressat i amb fites, que ens pujarà al Pic. Recordeu que els últims 30 metres cal TENIR EXPERIÈNCIE EN GRIMPADES: cal passar un petit mal pas vertical de 1,5 metres.
La tornada la farem desfent el camí de l'anada (en retornar cap el pic de Noé, veure vàries vies per poder baixar), però el millor és tornar al punt on heu sortit a la pujada, a prop del Pic, i baixar per el mateix camí de l'anada.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Andorra.