Photo ofPont de Gulleri - Sant Romà de Tavèrnoles - Bordes d'Arnui - Llavorsí, Pallars Sobirà Photo ofPont de Gulleri - Sant Romà de Tavèrnoles - Bordes d'Arnui - Llavorsí, Pallars Sobirà Photo ofPont de Gulleri - Sant Romà de Tavèrnoles - Bordes d'Arnui - Llavorsí, Pallars Sobirà

1905
January 5, 2022
January 2022

near Rodés, Catalunya (España)

Ruta senzilla i fàcil que transita per camins vells. Interessants ruïnes de Sant Romà de Tavèrnoles fins no fa gaire encara habitat i de diverses bordes.
Calen dos cotxes o algú que ens reculli.
Sortim de l’aparcament del Pont de Gulleri, 744 m, Km 136 de la C-13 a les 8:53 h. Travessem el riu Noguera Pallaresa i anem a la dreta per camí ben marcat. Passem a tocar de les Bordes de Vellànega i el camí comença a enlairar-se. És un camí antic amb molt bon traçat, encara que no deixa de ser una pujada dura. Arribem a les ruïnes del poble de Sant Romà de Tavèrnoles, 1270 m. 10:22 h. És un lloc desolat, trist, com tots els pobles abandonats. Seguim amunt per camí fressat i senyalitzat. Passem a prop de les ruïnes de la Borda d’Envelló. Passem pel collet del Serrat de Canaledo. Ens aturem devant la Borda del Bernard, tenint les Bordes d’Arnui a la nostra esquerra, avui pura ruïna. Més avall fem una anada-tornada fins la Borda de Berdié (segons el mapa s’hi pot anar directament des del camí un poc més avall de la Borda de Bernard). La baixada ens porta, ara sí, fins a Llavorsí on hem deixat un cotxe aquest matí.

Bordes de Vellànega

PictographRuins Altitude 4,195 ft

Sr Romà de Tavèrnoles

• Photo of Serafina de Mas
    Serafina de Mas Jan 13, 2022

És veritat, excursió interessant i bonica: les infinites marrades del camí de Sant Romà, el bosc entre les bordes d'Arnui i Llavorsí... A mi, però, Sant Romà sempre m'encongeix una mica el cor; de fet, com tots els pobles que han quedat abandonats, però aquest -perquè conec qui encara hi va néixer- una mica més.