Photo ofPonijeri(Vrhevlje) - Ravno javorje - Vukanovići - Bočica - Zagrađe - Rudarska staza - Zgošća Photo ofPonijeri(Vrhevlje) - Ravno javorje - Vukanovići - Bočica - Zagrađe - Rudarska staza - Zgošća Photo ofPonijeri(Vrhevlje) - Ravno javorje - Vukanovići - Bočica - Zagrađe - Rudarska staza - Zgošća

December 12, 2020
December 2020

near Marošići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Dolazak na Ponijere iz Kaknja, 20 km asfaltnim putem.
Polazak na turu sa raskrsnice, Brnjic-Ponijeri, na Vrheblju. Krenuti cestom prema Ponijerima pa odma desno cestom pored vikendica. Na kraju asfalta nastaviti šumskim markiranim putem penjući se na vrh Mrganova siječa sa kojeg je lijep pogled na Tajan.
Markirana staza dalje vodi do vode na Klupama. Tu smo skrenuli sa staze i šumom se popeli na vrh Ravno javorje sa kojeg je lijep pogled na Lipničko brdo i Vranicu.
Sa vrha se spuštamo grebenom pa livadom, ulazeći u šumu i vraćajući se na markiranu stazu prema selu Vukanovići. U selo se spuštamo blatnjavim putem, prvo do štala iznad sela, pored korita sa vodom do crkve u Vukanovićima, naspram koje je zadruga u podrumu kuće ispod puta.
Nastavljamo se spuštati asfaltnom cestom do dna Vukanovića gdje skrećemo lijevo na makadam do Izlaza. Lijevo je put za cestu (Kr.Sutjeska-Ponijeri) a pravo za Bočicu. Sišli smo sa blatnjave ceste desno, penjući se na vrh Bojišta pa naniže na put prema Gradini i lijevo na Planinarski dom "Bočica" od PD"Bobovac"-Kakanj.
Nakon odmora smo se spustili markiranom planinarskom stazom u selo Zagrađe na asfaltnu cestu za Kakanj. U dnu sela, prije mosta, skrećemo lijevo na "Rudarsku stazu" koja vodi kamenitim kanjonom lijeve obale Zgošće. Nakon vidikovca Ćemala, kroz šumu, se spuštamo na livadu Ravne i čobanskom stazom silazimo u Zgošću, naspram džamije, na cestu kojom smo otišli na Ponijere.