Ponijeri/ Grkač-Ravno javorje-Borice

Photo ofPonijeri/ Grkač-Ravno javorje-Borice Photo ofPonijeri/ Grkač-Ravno javorje-Borice Photo ofPonijeri/ Grkač-Ravno javorje-Borice

October 5, 2023
October 2023

near Slagoščići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Na ishodište kod vode, gdje se potok Grkač ulijeva u Borivu smo autom došli iz Kaknja, preko Ponijera (29 km, 1h). Vratili smo se preko Lipnice, Nažbilja i Kraljeve Sutjeske (33 km, 1h). Od Nažbilja do Ponijera je dobar makadam.
Tura je kružna, staza nije markirana, za kretanje smo koristili stare šumske puteve za izvlačenje šume, šumske staze, pa čak ima i djelova gdje se ide orjentaciono kroz šumu bez ikakve staze. Zbog toga je obavezan trek ili karta.

PictographCar park Altitude 2,932 ft

Od vode orjentaciono, kroz šumu, do starog šumskog puta

Nastaviti putem do livade, preći livadu, pa koritom naviše. pred kraj je nešto strmije, sve do srta (grebena)

Penjemo se grebenom (srtom) iznad Poloma na livade Ravnog Javorja, obrasle šipurcima. Preko livada ima puteljak sve do vrha.

Sa vrha nastavljamo stazom prema selu Vukanovići, pa skrećemo na puteljak preko Kiavica

Proplanak u šumi, idemo jedva vidljivom stazom, čak se malo penjemo preko nekog kamenja i spuštamo lijepom stazom na put iz sela Vukanovići za ponijere.

Lijevo su Vukanovići, blago se penjemo i priječimo do skretanja za Borice.

Lijevo je preko Mrganove sječe na Vrhevlje (Ponijere). Lijepom šumskom stazom dolazimo do livade sa vikendicom

PictographPark Altitude 3,868 ft

Spuštamo se pored ograđenog vrta, pa penjemo vidljivim drumom prema Boricama i još jednoj usamljenoj vikendici sa štalama i sijenom.

PictographPark Altitude 3,958 ft

Prolazimo kroz ograđeno dvorište vikendice i nastavljamo šumskim drumom prema Boricama

Napuštamo sve lijeve odvojke za Borice, kako bi se spustili na malo jači drum pored potoka Grkač i vratili na vodu iznad koje ima nastrašnica, odakle smo krenuli.