POLONEZKÖY - YANGIN KULESİ - POLENEZKÖY (YENİ PARKUR)

Photo ofPOLONEZKÖY - YANGIN KULESİ - POLENEZKÖY (YENİ PARKUR) Photo ofPOLONEZKÖY - YANGIN KULESİ - POLENEZKÖY (YENİ PARKUR) Photo ofPOLONEZKÖY - YANGIN KULESİ - POLENEZKÖY (YENİ PARKUR)

March 6, 2022
March 2022

•   4.7 1 review

near Polonez, İstanbul (Türkiye)

POLONEZKÖY - YANGIN KULESİ - POLENEZKÖY (YENİ PARKUR)
Polonezköy... Şehirden uzak nefes almak için, yabani kuş sesleri ve yemyeşil tabiat eşliğinde, doğayı ve kültürü aynı anda yaşayabileceğiniz eşsiz bir cennet kösesi, İstanbul'un arka bahçesi... Polonezköy - Adampol ... Bir taşra atmosferinde yemek yemek, trafik kargaşasından uzak bir yürüyüş yapmak istiyorsanız, İstanbul Beykoz ilçesinin bu şirin beldesi Polonezköy'de birkaç saat geçirebilirsiniz. Türkiye'de Polonyalıların yaşadığı bu köy, sosyolojik ve coğrafi açıdan, ilk duyuşta insana biraz çarpıcı geliyor. İşte burası İstanbul'un en güzel sürprizlerinden biridir.

İstanbul'un arka bahçesinde doğanın yeşilini korumayı başardığı, insanın gerekli saygıyı gördüğü nadir yerlerden biridir Polonezköy. Köye gelmeden, etrafı çam ağaçları ve yeşilliklerle çevrili yollardan geçerken kendinizi bir anda İstanbul'un kalabalıklığı, gürültüsü ve stresinden arınmış hissedersiniz. Köye hemen girişte sizi kilise ve mezarlık karşılar. Yüz metre kadar sonra köyün ufak meydanına geldiğinizde, burada kiralanmayı bekleyen atlarla karşılaşırsınız. Aynı zamanda faytonla bölgede gezi imkanı da mevcuttur... Polonezköy'de hafta sonu tatili, günübirlik gezi, piknik,mangal keyfi, lüks ve kaliteli restoranlarda akşam yemekleri, düğün ve muhtelif partiler gibi pek çok imkanı değerlendirebilirsiniz.

1775 yılında Polonya devleti, Avusturya-Rusya ve Prusya tarafından bölünerek işgal edilmiş, Polonya'nın parçalanmasını kabul etmeyen Osmanlı İmparatorluğu bu alanı Polonyalı siyasi göçmenlerin sığınağı haline getirmiştir. Osmanlı İmparatorluğu 1856 yılında Kırım Savaşı’na girerken Polonya’dan kaçan asker ve siviller toparlayıp Osmanlıyla birlikte savaşa katılmışlardır.

Ara nokta

_1maceraci Jan 20, 2023

Güzel rotaydı. ancak rotanın bir kısmı sanırım 2022 Mart'tan sonra özel mülk alanına girmiş ve çitlerle kapatmışlar ve içeride iki tane köpek vardı. Biz de anayola çıktık ve patikadan tekrardan rotaya bağlandık. Çok uzun bir mesafe değil kısa bir yürüyüşten sonra tekrar rotaya bağlanılıyor. Yürüyecek olanların bilgisi olsun. Onun haricinde rotada sık orman yürüyüşleri de mevcut. O kısımlar biraz zorlasa da yine de çok keyifli. Onun haricinde kolay bir rota. Emeği geçenlere teşekkürler!

erolgeygel Jan 20, 2023

Biz özel mülk alanının kenarından devam ettik.

_1maceraci Jan 20, 2023

Aşağısından patika mı vardı Erol hocam? Ben patika göremedim Erol hocam. Sık ormandan mı devam ettiniz yoksa patika var mıydı?

erolgeygel Jan 20, 2023

Mülk ün sol tarafından dereye inip dere kenarından devam edilebilir ( grup eğer donanımlı ise.) Eğer grupdakilerde donanım eksik (bot) ise dereden yukarıya çıkıp yoldan devam edip tekrardan rotaya girilebilir

_1maceraci Jan 20, 2023

Dereden devam ettiniz anladım Erol Hocam. Rota çok iyiydi tekrardan teşekkürler.