Polonezköy Tabiat Parkı Doğa Yürüyüşü - 3

Photo ofPolonezköy Tabiat Parkı Doğa Yürüyüşü - 3 Photo ofPolonezköy Tabiat Parkı Doğa Yürüyüşü - 3 Photo ofPolonezköy Tabiat Parkı Doğa Yürüyüşü - 3

November 12, 2022
November 2022

near Polonez, İstanbul (Türkiye)

sonbaharda yürünmesi zevkli, güzel ve kolay bir rota.
polonezköy tabiat parkı'nın bir ucundan diğerine, yapılabilecek en uzun yürüyüşü yaptık. bu rotaya sessizlik zonu da dahil.
parkurun sessizlik zonu kısmı eskiden daha 'doğal'dı. yolu düzenlendikten sonra burası herkesin kolaylıkla yürüyebileceği bir parkura dönüşmüş, bu sayede bebek arabasıyla bile girilebiliyor. yine de ağaçların sıklığı ve yapay müdahalenin azlığı burada hâlâ 'doğada' hissettirebiliyor. şehrin dibinde bir tabiat parkı için bu kadarı da iyi, daha fazla düzenlenmesin de. :)

daha önceki yürüyüşlerimizde karşılaştığımız, parkur boyunca eşlik eden sokak köpekleri içeride yoktu bu kez. baştaki-sondaki kapıların dışında pineklemeyi tercih ettiler. bizim açımızdan iyi oldu bu tercihleri.

PictographDoor Altitude 385 ft

buraya giremiyoruz tabii ki, sağındaki yolumuzdan devam ediyoruz.

soldaki sessizlik zonu'na girerek devam ettik. sağ taraf ise parkuru kısa sürede bitirmek isteyenlerin tercih ettiği bir çıkışa gidiyor, bu çıkış köyün içine açılıyor.

PictographBridge Altitude 209 ft

PictographBridge Altitude 185 ft

PictographBridge Altitude 181 ft

PictographBridge Altitude 174 ft

PictographDoor Altitude 157 ft

aynı zamanda sessizlik zonu'nun da bitişi. kapının dışında sokak köpekleri vardı, çıkmadan geriye dönerek başlangıç noktamıza gittik. kapıda park etmiş araçlar gördük, anlaşılan bu kapı da yürüyüşe başlamak için uygun bir nokta.

PictographDoor Altitude 676 ft

yürüyüşe başlayıp bitirdiğimiz nokta. tabiat parkı'nın ana girişi burası sayılır.

• Photo of Fulya A.
    Fulya A. Mar 15, 2023

Merhaba, çok teşekkürler detaylı paylaşanınız için. Bu rota tek başına bir kadının takip edebileceği güvenli bir rota mıdır?

• Photo of adilekin
    adilekin Mar 16, 2023

merhaba. evet, tek başınıza yürüyebileceğiniz güvenli bir parkur burası. giriş kapısı, yönlendirme levhaları olan düzenlenmiş bir yürüyüş yolu. bu tarih itibariyle özellikle hafta sonları mutlaka başka yürüyüşçüler de olur zaten. sadece sokak köpekleriyle arası iyi olmayanları uyarabilirim. parkurun başlangıç-bitiş noktalarında sokak köpekleri olabiliyor ve her zaman olmasa da yürüyüşçülerin peşine takılabiliyorlar. zararsızlar ama yolda başka köpeklerle karşılaşırlarsa kavga edebiliyorlar vs. rotanın diğer ucunda, yani 5. km civarında da köpekler olabiliyor. oraya doğru, uzaktan köpek sesi duyulunca geri dönülebilir.