Πολιτεια (Κηφισια--Αττικη)

February 3, 2024

near Politeía, Attica (Greece)

3--2--2024.

Απο την Πολιτεια (Κηφισια) μεχρι τον Προφητη Ηλια και επιστροφη απο τα ιδια 11 χλμ περιπου και διαρκεια 5 ωρες. Η αποτυπωση της διαδρομης στο χαρτη και η περιγραφη της παρακατω ειναι ακριβεις.
Αφηνουμε το οχημα στην οδο Πλατωνος 65 Κηφισια. Περναμε ανοικτη μπαρα και φθανουμε συντομα σε διασταυρωση τεσσαρων δρομων. Ακριβως απεναντι ξεκινα ανηφοριζοντας το μονοπατι. Εβαλα και κουκο στην αρχη του για να φαινεται. Το μονοπατι ειναι καθαρο και ευδιακριτο και για αυτο εβαλα κοκκινα σημαδια μονο στις διασταυρωσεις. Καλο θα ηταν οσοι ακολουθησουν, να εχουν μαζι τους κοκκινο σπρευ για φρεσκαρισμα των σημαδιων.
Το μονοπατι βγαινει σε χωματοδρομο, τον ακολουθουμε προς τα αριστερα για λιγα μετρα ωσπου ξαναβρισκουμε το μονοπατι στα δεξια μας και ανηφοριζουμε.
Ξαναβγαινουμε σε χωματοδρομο και στριβουμε αριστερα αγνοωντας μεταλλικο στυλο στα δεξια μας με τον αριθμο 10. Κανουμε κλειστη στροφη δεξια και ξαναβρισκουμε το στυλο με το 10 και τωρα το ακολουθουμε.
Αυτος ο χωματοδρομος μας βγαζει σε διασελο, οπου δεξια μας υπαρχουν 3 κεραιες, η μια μεγαλη με κοκκινο χρωμα, και εδω στριβουμε αριστερα και συνεχιζουμε σε αυτον βλεποντας μετα απο λιγη ωρα ψηλα σε λοφο το μεγαλο μεταλλικο σταυρο στο εκκλησακι του Αγιου Ονουφριου.
Φθανοντας κατω απο το εκκλησακι βρισκομαστε σε μεγαλο διασελο, οπου αριστερα ο χωματοδρομος οδηγει στην κορυφη Πυργαρι (1108 μετρα υψος) σε 2 χλμ, λοξα δεξια ο δρομος με τον αριθμο 12 οδηγει στη Μονη του Αγιου Παντελεημονα σε 1200 μετρα και μικροτερος δρομος στην ευθεια οδηγει σε πυροφυλακιο.
Σε αυτο το διασελο στριβουμε κλειστα αριστερα, διπλα στο στυλο με το 10, και κατηφοριζουμε για το εκκλησακι του Αγιου Λουκα σε 900 μετρα. Απο εδω ξεκινα μονοπατι προς τα δεξια, που μας βγαζει σε υπαιθριο μουσειο λατομειου σε 500 μετρα.
Απο το Αγιο Λουκα συνεχιζουμε για τον Αγιο Νικητα σε 120 μετρα και απο εδω για τον Προφητη Ηλια σε 320 μετρα.
Τρια εκκλησακια το ενα ομορφοτερο απο το αλλο, μεσα σε πυκνο δασος και με τρελη κατηφορα και απολαυστικοτερη ανηφορα. Μαλλον προκειται για αρχαιο μονοπατι.