Podunavski trail, Erdut, Hrvatska

October 10, 2015
October 2015

near Erdut, Osječko-Baranjska (Hrvatska)

1. Podunavski trail u organizaciji SRK Žuti šešir iz Osijeka održan je dana 10. oktobra 2015. godine.
Start i cilj je bio u vinariji Adamović u Erdutu. Prvobitna ideja mi je bila da u Erdut povedem sa sobom "trekingaše" iz kluba, no, trenutna situacija na granici tih dana nas je pomalo obeshrabrila pa smo od organizovanog odlaska odustali (gledano iz današnje ugla velika šteta). Nekako u poslednji čas uspevam biti "nagovoren" da ipak odemo nas nekoliko jednim automobilom. Od Subotice do Erduta ima oko 100 km, uz manje zavdržavanje na graničnom prelazu na startno mesto stižemo za dva sata.
Pošto smo uobičajene formalnosti oko prijava odradili online imali smo samo obavezu da platimo startninu (10 e) i preuzmemo startne pakete. Lepo primljeni, još lepše ugošćeni u kuriji vinarije Adamović zaista nismo imali ni reč primedbe.
U 10 sati kreće trka. Najveći deo učesnika su trail trkači, mi se držimo našeg treking tempa (nekih 6 km po satu). Staza vodi najpre kroz šumu, uredno markirana, to je staza Podunavskog pešačkog puta koji smo prešli 2011. godine. Napuštamo Erdut i izbijamo na put uz vinograde. Na kontrolnim tačkama dežuraju vatrogasci što akciji daje poseban doživljaj. Prolazimo kraj pravoslavnog manastira Uspenja Presvete Bogorodice. Ulazimo u Aljmaš, kontrolna tačka sa osveženjem je više nego dobro došla. Idemo uzbrdo do kalvarije pa dalje uz obalu Dunava kroz šumu nazad ka Erdutu. Počinje kiša, no to nas ne sprečava da grabimo i dalje ka cilju. Prolazeći ponovo kroz vinograde stižemo u Erdut, obilazimo još Tvrđavu gde je poslednja KT i vraćamo se u vinariju gde je cilj. Nakon 6 sati i 14 minuta pešačenja ponovo smo tamo odakle smo krenuli, olakšanje na licima organizatora, niko se nije izgubio. Ostali učesnici su već odavno završili trku i otišli kućama.
Ono što nas je čekalo nakon trke nije za ovu rubriku a i neopisivo je. Druženje sa Goranom, Matijom, Darijom i njihovim lepšim polovinama u Osijeku je samo dodatno doprinelo da boravak u Hrvatskoj bude nezaboravan.
Što se same trke tiče imali smo kao i većina učesnika manje zamerke na propuste prilikom obeležavanja staze na pojedinim raskršćima ali s obzirom da je ovo prvi put organizovano mislim da je Podunavski trail zaslužio visoku ocenu.
Organizatorima i domaćinima sve čestitke naročito za "ono posle traila" u Osijeku. Nadam se da se vidimo i sledeće godine a pre toga i na kolima Vojvođanske trekiing lige