Podima - İğneada @cayavcol

3 days 10 hours 13 minutes
August 23, 2018
August 2018

near Podima, İstanbul (Türkiye)

İETT'nin 404 nolu otobüsüyle son durak olan Yalıköy'de iniyoruz. 3 gün yürüyoruz ve İğneada'ya ulaşıyoruz. Yazın rüzgarsız havalarda haşere sorunu var, psikolojik olarak dirençli olmayı gerektiriyor. Kıyıköy - Poliçe arası Türk Akımı Projesi şantiye sahası nedeniyle en kısa rortalar kapalı. Panayır İskelesi - İğneada kesiminde yazın sahilden, sinek olmayan ve denizin soğuk olduğu mevsimde orman içi rortalar takip edilebilir.

PictographPhoto Altitude -44 ft

• Photo of oksenol
    oksenol Jan 6, 2020

Merhaba İğneada Sarp rotasını birleştirmeye çalışıyorum.uzun soluklu bir proje.. bugüne kadar Kartalkaya Kartepe Ömerli barajı arasını 400 km yürüdüm Anadolu kavagina 1 günlük yürüyüş kaldı

Rumeli kavağı Yalıköy arasını araştırırken rotanızı gördüm ayağınıza sağlık sayenizde 115 km yurumeyecegim. Yalikoy İğneada Beğendik arası rotanızı isminizi belirterek yayınlayacağım. Face @oguzkaansenol ve wikiloc oksenol dan erişebilirsiniz.Rumeli kavağı Belgrad ormanı Göktürk İstanbul havalimanı Durusu Yalıköy arasını Şubat yada Mart ayında 3 gün yürüyeceğim

• Photo of ahmetumuroglu
    ahmetumuroglu May 2, 2020

Öncelikle ayaklarınıza sağlık. Bu rotanın özel bir önemi var mıydı acaba?

• Photo of cayav
    cayav May 19, 2020

Ahmet Bey, öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
    Rotanın önemini ve avantajlarını söyle sıralayabilirim:
    * İstanbul'da yaşayanlar için uzun mesafe yürüyüşü yapma imkânı sunuyor. İstanbul'daki yürüyüş meraklıları genellikle günübirlik yürüyüşler yapıyorlar, halbuki çok günlük yürüyüşler yapmak mümkün.
    * Rotaya başlamak için özel araç sahibi olmaya gerek yok, toplu taşıma araçlarıyla ulaşım sağlanıyor. (çevre dostu)
    * Likya ve Karya Yolları gibi ünlü rotalara ulaşmak için harcanan para ve zaman herkesin imkânları dahilinde olmayabilir.
    * İstanbul'a yakın olduğu için BlaBlaCar gibi uygulamalarda alternatif ulaşım imkanlarını kullanma olasılığınız artıyor. Mesela ters istikametteki bir yürüyüşte İğneada'ya gidişte Lüleburgaz'a BlaBlaCar ile gitmiştim, oradan İğneada'ya otobüse binmiştim.
    * Her yer İstanbul'a çıkıyor. Rotaya farklı yerlerde başlayıp farklı yerlerden ayrılabilirsiniz. Mesela takviminizin uyuşmadığı bir arkadaşınızın yürüyüşüne daha ileri bir noktadan katılabilir veya ayrılmak durumunda kalırsanız ara noktandan ayrılabilirsiniz.
    * Istrancalar İstanbullulara yakın olsa da güzellikleri pek bilinmiyor. Hem Istranca ormanları ve dağları, hem Karadeniz hem de Longoz ormanları doğdan beklediğiniz her şeyi size veriyor.
    * Istrancalardaki köylerde Balkanlardaki kıyımdan kaçmak durumunda kalmış olan Rumeli göçmenleri yaşıyor. Çok turistik yerleşim yerleri hariç oradaki insanların güzelliğini yaşayabilirsiniz. Balkan kültürü ne yazık ki az biliniyor ve tanıtılıyor.

• Photo of oksenol
    oksenol Jun 28, 2020

Merhaba rotayı izinizden yürüyerek Karadeniz yürüyüş yolu projeme ekledim. Size de teşekkür ederek yayınladım.kartalkaya İğneada arası bitti şimdi Kartalkayanın doğusuna ılgaza doğru başlıyorum..Syg

• Photo of cayav
    cayav Jul 6, 2020

Size Avrupa kısmındaki parkurda eşlik edemedim maalesef.
    Kolay gelsin.

• Photo of balaban.mustafa88@gmail.com
    balaban.mustafa88@gmail.com Apr 27, 2023

İyi günler nasılsınız bu rotada kıyıköy ile iğneada arasında arazi motoru ile gidebileceğim yol varmı