Poble Nou de Llaurí Font de Sant Sofí - Cova de l'Anell

Photo ofPoble Nou de Llaurí  Font de Sant Sofí - Cova de l'Anell Photo ofPoble Nou de Llaurí  Font de Sant Sofí - Cova de l'Anell Photo ofPoble Nou de Llaurí  Font de Sant Sofí - Cova de l'Anell

February 6, 2021
February 2021

near Llaurí, Valencia (España)

Extraordinària ruta per Serra de Corbera dins del terme de Llaurí, començant des de Poble Nou de Llaurí o Aldea del Senyor on per l’esquerra prendrem la Senda de les Voltes anirem pujant pel mig de la pinada. Quan portem uns 700 metres arribem a un camí que a l’esquerra baixa i serà la nostra tornada, nosaltres prenem la senda de la dreta que va remuntant entre el barranc d’Umero i la descomunal pedrera de Llaurí a la nostra dreta.
Anem rodejant la muntanya en direcció est amb magnífiques vistes del Cavall Bernat i la Creu del Cardenal, més avant la senda canvia a direcció sud per buscar el barranc de Canet que també anem rodejant per dalt abans d’arribar a la Font de Sant Sofí a la que baixem per aigua abans d'anar a la Cova de l’Anell.
La senda que porta a la Cova de l'Anell està prou empinada i quan apleguen a la paret de la cova ens trobem amb unes cadenes i cordes que ens ajuden a pujar i baixar del forat.
Tornem per la mateixa senda fins a la Font de Sant Sofí i ací continuem baixant ara pel camí asfaltat entre els xalets de la urbanització de Sant Sofí-Montvert. Quan apleguem a la zona de bancals de tarongers tenim una bonica panoràmica de la vall del Pla de Gorra. Seguim baixant ara més suaument i en la bifurcació de camins que trobem degudament senyalitzada en un pal indicador. Girem a l’esquerra en direcció a Llaurí i el camí ara de terra ens porta en pocs metres a altre encreuament de camins que a l’esquerra va a la Taula Redona, nosaltres seguim recte i el camí ens condueix a una antiga pedrera, on hem de deixar el camí que entrat i girar a l’esquerra i per senda anar rodejant-la per dalt la muntanya fins a tornar a la Senda de les Voltes que en poc de temps ens tornarà a l’inici de la ruta.
Ruta que per a gent habituada a la muntanya, es pot qualificar de moderada, no apta per a persones amb poca experiència, sobretot per la pujada i baixada a la Cova de l'Anell i pel fort desnivell d’alguns trams.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que vas fer una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

Extraordinaria ruta por Serra de Corbera dentro del término de Llaurí, empezando desde Poble Nou de Llaurí o Aldea del Señor dónde por la izquierda tomaremos la Senda de las Voltes iremos subiendo por el medio de la pinada. Cuando llevamos unos 700 metros llegamos a un camino que a la izquierda baja y será nuestra vuelta, nosotros tomamos la senda de la derecha que va remontando entre el barranco de Umero y la descomunal cantera de Llaurí a nuestra derecha.
Vamos rodeando la montaña en dirección este con magníficas vistas del Cavall Bernat y la Cruz del Cardenal, más adelante la senda cambia a dirección sur para buscar el barranco de Canet que también vamos rodeando por arriba antes de llegar a la Fuente de Sant Sofí a la que bajamos por agua antes de ir a la Cueva del Anell.
La senda que lleva a la Cueva del Anell está bastante empinada y cuando llega a la pared de la cueva nos encontramos con unas cadenas y cuerdas que nos ayudan a subir y bajar del agujero.
Volvemos por la misma senda hasta la Fuente de Sant Sofí y aquí continuamos bajando ahora por el camino asfaltado entre los chalés de la urbanización de Sant Sofí-Montvert. Cuando llegamos en la zona de bancales de naranjos tenemos una bonita panorámica del valle del Pla de Gorra. Seguimos bajando ahora más suavemente y en la bifurcación de caminos que encontramos debidamente señalizada en un poste indicador. Giramos a la izquierda en dirección a Llaurí y el camino ahora de tierra nos lleva en pocos metros a otro cruce de caminos que a la izquierda va a la Mesa Redonda, nosotros seguimos recto y el camino nos conduce a una antigua cantera, donde tenemos que dejar el camino que entra en ella y girar a la izquierda y por senda ir rodeándola por arriba de la montaña hasta volver a la Senda de las Voltes que en poco de tiempo nos volverá al inicio de la ruta.
Ruta que para gente habituada en la montaña, se puede calificar de moderada, no apta para personas con poca experiencia, sobre todo por la subida y bajada a la Cueva del Anillo y por el fuerte desnivel de algunos tramos.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hiciste una valoración en wikiloc sobre su utilidad.