Photo ofPOBLA MONTORNES: Mas Mercader, Munt. Roia, Barraca Merino, Font Gavatxa, Turó Puig Roig, Mola, Turò Serra Llarga, Mas Gibert. Photo ofPOBLA MONTORNES: Mas Mercader, Munt. Roia, Barraca Merino, Font Gavatxa, Turó Puig Roig, Mola, Turò Serra Llarga, Mas Gibert. Photo ofPOBLA MONTORNES: Mas Mercader, Munt. Roia, Barraca Merino, Font Gavatxa, Turó Puig Roig, Mola, Turò Serra Llarga, Mas Gibert.

September 29, 2023
September 2023

near la Pobla de Montornès, Catalunya (España)

RECORREGUT: Després de la parada estiuenca, em retornat a l’activitat amb un recorregut poc exigent i per una zona que per nosaltres ha estat una agradable novetat. Hem fet un recorregut circular des de la Pobla de Montornès, passant per:
- Mas Mercader (1.0 km)
- Muntanya Roia (2.8 km)
- Barraca del Merino (3.4 km)
- Font de la Gavatxa (4.6 km)
- Turó de Puig Roig (6.5 km)
- La Mola (8.5 km)
- Turó Serra Llarga (9.3 km)
- Mas Gibert (10.5 km)

APROXIMACIÓ: Per fer el recorregut, cal anar fins el poble de la Pobla de Montornès. Ja a la sortida del poble i just abans de creuar per sota el pont de la via del ferrocarril, hi ha un gran aparcament a l’esquerra on es poden deixar els cotxes.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT: Una distreta i fàcil caminada, que comença a la Pobla de Montornès, sortim de l’aparcament (WP 01) per creuar la carretera i agafar un dels camins que ens porta al Mas Mercader ((WP 02) i seguim anant a la dreta, aviat creuem per sobre de la via dels FFCC (Sant Vicenç – Lleida), entrem en una zona de bosc i el pas es transforma en un bonic i ombrívol sender, que transcorre pel Fondo de l’Aguilera i al costat del que es van trobant diferents construccions de pedra seca (WP 03, WP 04 i WP 05), mes endavant, a la bifurcació (WP 06), pugem a l’esquerra fins al cim de la Muntanya Roia (WP 07), i seguim endavant, baixant a enllaçar amb el GR 92 (WP 08), just a sota del Mas de Gibert i el seguim per la dreta, deixem enrere l’encreuament on hi ha la Barraca del Merino (WP 09) i arribem a una pista (WP 10), on agafem un trencall a la dreta pel que baixem a l’indret de la Font de la Gavatxa (WP 11), poc mes endavant, deixem el GR i per un dels diferents camins que hi han per la zona anem pujant fins el cim del Tiró del Puig Roig (WP 12). Tornem al Camí, (a la dreta veiem el poble de Bonastre) i el seguim, passem pel costat del curiós i deixat Jardí de Cactus de l’Antonio Diaz Cazorla (WP 13), continuem direcció a la Mola, ja per una zona pedregosa i amb molt poca vegetació, ja que encara no s’ha recuperat del incendi que hi va haver l’agost de 2016. Tot gaudim d’excel•lents vistes, arribem al cim de la Mola, que amb els seus 317 m. es el punt mes alt del Tarragonès (WP 14 i WP 15). Comencem a baixar pel pedregós i panoràmic sender, passem pel costat d’un pou i d’una construcció de pedra seca i pel Turó de la Serra Llarga (WP 16) i un punt panoràmic mes endavant (WP 17). Aviat s’acaba la baixada i tornem a entrar al bosc, el sender ja es mes còmode, passem per una nova Barraca de Pedra Seca (WP 18), en la que hi ha una taula i bancs i aviat tornem a enllaçar amb el GR 92 a tocar de les restes del Mas de Gibert (WP19) i ja el seguim fins arribar de nou a l’aparcament.

ORIENTACIÓ: Recorregut per camins i senders ben trillats (Algun d’ells força pedregós), i amb trams ben senyalitzats i d’altres que no ho estan. Com ja es habitual, recomano que us baixeu el track per seguir-lo.

PictographCar park Altitude 247 ft

08 Encreuament

Enllacem amb el GR 92

PictographSports facility Altitude 443 ft
Photo of09 Passat l'encreuament a la Barraca del Merino Photo of09 Passat l'encreuament a la Barraca del Merino Photo of09 Passat l'encreuament a la Barraca del Merino

09 Passat l'encreuament a la Barraca del Merino

Seguim pel GR 92

PictographIntersection Altitude 636 ft

10 Encreuament

Agafem a la dreta una drecera que ens baixa a l'entorn de la Font de la Gavatxa

PictographFountain Altitude 603 ft

11 Font de la Gavatxa

PictographSummit Altitude 815 ft

PictographFlora Altitude 831 ft
Photo of13 Entorn del Jardí de cactus de l'Antonio Diaz (Bonastre) Photo of13 Entorn del Jardí de cactus de l'Antonio Diaz (Bonastre) Photo of13 Entorn del Jardí de cactus de l'Antonio Diaz (Bonastre)

13 Entorn del Jardí de cactus de l'Antonio Diaz (Bonastre)

14 La Mola del Tarragonés

15 La Mola del Tarragonés

PictographSummit Altitude 843 ft

16 Turó de la Serra Llarga

Transitant per la Serra Llarga (Pou, Barraca, vistes ...)

PictographPanorama Altitude 841 ft

17 Panoràmica del Mas Gibert i de la costa

Amb zona de pic-nic i taula