PN Tinença ( Salt de Robert - Portell de L'infern - Cova del Vent)

Photo ofPN Tinença ( Salt de Robert - Portell de L'infern - Cova del Vent) Photo ofPN Tinença ( Salt de Robert - Portell de L'infern - Cova del Vent) Photo ofPN Tinença ( Salt de Robert - Portell de L'infern - Cova del Vent)

February 20, 2017
February 2017

near Fredes, Valencia (España)

PN Tinença ( Salt de Robert - Portell de L'infern - Cova del Vent)
És una ruta circular que comença a la casa forestal de la Tenalla. Comencem l'itinerari en sentit contrari el salt de Robert pujant per una pista de terra fins arribar al Pi Pastor. En aquest punt hi ha una vista panoràmica del barranc del Solar d'en Brull.

Continuem per la pista fins l'inici d'un sender que ens conduirà fins l'antic camí de la Sénia a Fredes. Arribats a aquest punt continuarem fins el Portell de l'infern, punt on ens derivaren a la dreta abans de continuar fins el Mas de Pixon per veure la cova del Vent i pujar a la Punta del Solar d'en Brull. Aquest tram el podem classificar com DIFÍCIL, hi ha trams que s'ha de grimpar i puntualment molt exposats no aptes per la gent amb vertigen.

Un cop assolida la punta del solar d'en Brull desfem el camí fet i continuem per l'antic camí cap a Fredes passant pel Mas en runes de Pixon. Continuarem pel sender fins arribar a una pista de terra que creuarem per continuar per sender fins a Fredes. En aquest cas jo hi vam arribar perquè anàvem just de temps i passada la font del Teix vam continuar per la pista fins trobar la derivació del sender que ens porta directament al Salt de Robert. A mig descens trobem la Canaleta de Maduro, punt on podem desviar-nos per veure el salt d'aigua de Culleres. El tram per veure el salt es complicat, el podem classificar com a difícil.

Finalment arribem al salt d'en Robert i d'aquest bonic indret en 20 minuts seguint el barranc de la Tenalla arribem al punt d'inici.