PN Montserrat: Montgròs (Anoia) 100 cims - Essencial

Photo ofPN Montserrat: Montgròs (Anoia) 100 cims - Essencial Photo ofPN Montserrat: Montgròs (Anoia) 100 cims - Essencial Photo ofPN Montserrat: Montgròs (Anoia) 100 cims - Essencial

September 14, 2019
September 2019

near El Bruc, Catalunya (España)

Pujada al Montgròs amb vistes espectaculars.
Sortint des de La Vinya Nova en direcció Can Jorba, passat Can Jorba i a uns 400mts, a la dreta comença el Serrat o Canal de la Palomera (marques vermelles). Pujada exigent fins arribar a un l'encreuament de camins. Si es segueix recta, aniriem al Coll de Musset, s'ha d'agafar el camí de la dreta (marques blaves) que ens portarà fins a la Roca Plana dels Llamps. Una mica abans, trobarem una estaca que indica Coma dels Naps de Dalt, Montgròs 450 mts. Aquí cal seguir les marques del PR C-78 (Groges i Blanques). A la Roca Plana dels Llamps hi ha una petita canal, ja estem molt a prop de l'objetiu.
Un cop hem fet cim, desfer el camí que ens ha portar fins el cim i seguir per la dreta seguint les marques del PR, fins trobar un desviament a la dreta, és la Canal del Migdia. No s'ha de seguir el PR, més avall el recuperem. Baixem per la canal fins retrobar el PR. Acabem baixant pel Camí dels Francesos fins a la Vinya Nova.