Plitvička Jezera. Lagos Pitvice. Croacia.

Photo ofPlitvička Jezera. Lagos Pitvice. Croacia. Photo ofPlitvička Jezera. Lagos Pitvice. Croacia. Photo ofPlitvička Jezera. Lagos Pitvice. Croacia.

August 3, 2021
August 2021

near Plitvička Jezera, Ličko-Senjska (Hrvatska)

Show original
IMPORTANT NOTE: THE DIFFICULTY WITH WHICH I CATALOG MY ROUTES IS REFERRED TO MOUNTAINEERS USED TO WALKING, WHO DEVELOP WITH EASE ON ALL TERRAIN, NOT FOR OCCASIONAL TREKKERS. IF YOU HAVE LITTLE EXPERIENCE, ADD ONE MORE DEGREE TO THE DIFFICULTY OF MY ROUTES SO YOU DON'T GET SURPRISES.

Note: The unevenness marked on the route meter is quite wrong. The excursion is quite flat and does not have any physical demands. I estimate that at most 200 or 300m will be done, being very generous. It is a very comfortable route, really beautiful because of the colorful lakes, incredible waterfalls and lush forests, but very distorted in some sections where real crowds invade the paths and wooden platforms, making it difficult to enjoy this beautiful environment. Nones a mountain area and the people who visit it come from mass tourism. If you ignore this detail and what you have paid for a day ticket (€33) the environment could not be more beautiful, but for those of us who love the mountains and their solitude it can sometimes be quite difficult to enjoy attractions such as the Plitvice Lakes.
Plitvice Lakes National Park is undoubtedly one of the biggest attractions in all of Croatia, and although the price of admission is very high, the truth is that the place full of pristine lakes with crystal clear turquoise blue waters is well worth it. It is a World Heritage Site. The ticket includes the use of transportation inside the park, both water and land. We stayed a couple of days and this is the route we took on the first day. Being such a beautiful and famous place, it is usually too crowded, so it is good to try to get up early and, as far as possible, go a little against the current and sometimes get away from the busiest paths so as not to get too overwhelmed.

Control de tickets

Giro a derecha hacia embarcadero

PictographLake Altitude 1,773 ft
Photo ofEmbarcadero P1. Cogemos barco. Híper turístico! Photo ofEmbarcadero P1. Cogemos barco. Híper turístico! Photo ofEmbarcadero P1. Cogemos barco. Híper turístico!

Embarcadero P1. Cogemos barco. Híper turístico!

PictographLake Altitude 1,749 ft
Photo ofDesembarcamos en P2. Inicio de ruta Photo ofDesembarcamos en P2. Inicio de ruta Photo ofDesembarcamos en P2. Inicio de ruta

Desembarcamos en P2. Inicio de ruta

Giro a derecha

PictographBridge Altitude 1,799 ft

Puente

Photo ofCruce a pocos metros. Giro a izquierda Photo ofCruce a pocos metros. Giro a izquierda Photo ofCruce a pocos metros. Giro a izquierda

Cruce a pocos metros. Giro a izquierda

PictographLake Altitude 1,838 ft

PictographLake Altitude 1,816 ft

Más adelante dejamos camino a derecha en subida

PictographWaterfall Altitude 1,836 ft
Photo ofCascadas. Zona tobacea más adelante Photo ofCascadas. Zona tobacea más adelante Photo ofCascadas. Zona tobacea más adelante

Cascadas. Zona tobacea más adelante

PictographWaterfall Altitude 1,844 ft

PictographWaterfall Altitude 1,877 ft
Photo ofCascada. Giro a derecha en el siguiente cruce Photo ofCascada. Giro a derecha en el siguiente cruce Photo ofCascada. Giro a derecha en el siguiente cruce

Cascada. Giro a derecha en el siguiente cruce

Giro a izquierda

PictographLake Altitude 2,101 ft

PictographLake Altitude 2,117 ft

Forau

Photo ofGiro a izquierda por camino solitario.. A derecha vistas espectaculares sobre el lago Photo ofGiro a izquierda por camino solitario.. A derecha vistas espectaculares sobre el lago Photo ofGiro a izquierda por camino solitario.. A derecha vistas espectaculares sobre el lago

Photo ofPanorámica. Más adelante dejamos camino a derecha hacia arriba Photo ofPanorámica. Más adelante dejamos camino a derecha hacia arriba

Panorámica. Más adelante dejamos camino a derecha hacia arriba

There are more viewpoints on the lake. But they are no big deal! The wooded area is finally quiet and there is hardly anyone!

Show original
Photo ofGiro a derecha total. Seguimos solos! Senda menor entre precioso hayedo Photo ofGiro a derecha total. Seguimos solos! Senda menor entre precioso hayedo Photo ofGiro a derecha total. Seguimos solos! Senda menor entre precioso hayedo

Giro a derecha total. Seguimos solos! Senda menor entre precioso hayedo

Photo ofGiro a izquierda por senda solitario entre frondoso hayedo Photo ofGiro a izquierda por senda solitario entre frondoso hayedo Photo ofGiro a izquierda por senda solitario entre frondoso hayedo

Giro a izquierda por senda solitario entre frondoso hayedo

Photo ofSalimos a camino más grande. Giro a izquierda. Seguimos casi solos por precioso hayedo. Photo ofSalimos a camino más grande. Giro a izquierda. Seguimos casi solos por precioso hayedo. Photo ofSalimos a camino más grande. Giro a izquierda. Seguimos casi solos por precioso hayedo.

Photo ofMirador espectacular. Va reapareciendo la peña. Abajo será mucho peor! Photo ofMirador espectacular. Va reapareciendo la peña. Abajo será mucho peor! Photo ofMirador espectacular. Va reapareciendo la peña. Abajo será mucho peor!

Mirador espectacular. Va reapareciendo la peña. Abajo será mucho peor!

Photo ofGiro a izquierda. Bajamos al lago grande Photo ofGiro a izquierda. Bajamos al lago grande Photo ofGiro a izquierda. Bajamos al lago grande

Giro a izquierda. Bajamos al lago grande

PictographLake Altitude 1,791 ft
Photo ofLago grande. Menos gente por este sector bajo que por la otra zona de lagos Photo ofLago grande. Menos gente por este sector bajo que por la otra zona de lagos Photo ofLago grande. Menos gente por este sector bajo que por la otra zona de lagos

Lago grande. Menos gente por este sector bajo que por la otra zona de lagos

PictographLake Altitude 1,770 ft

Lago grande

PictographRiver Altitude 1,775 ft

Río

PictographPicnic Altitude 1,764 ft
Photo ofÁrea recreativa junto a Embarcadero P3. Seguimos después por camino a derecha junto al lago grande, que sale a asfalto. Photo ofÁrea recreativa junto a Embarcadero P3. Seguimos después por camino a derecha junto al lago grande, que sale a asfalto. Photo ofÁrea recreativa junto a Embarcadero P3. Seguimos después por camino a derecha junto al lago grande, que sale a asfalto.

Photo ofGiro a izquierda. Junto a arroyo y cascadas espectaculares, que vierten al lago Photo ofGiro a izquierda. Junto a arroyo y cascadas espectaculares, que vierten al lago Photo ofGiro a izquierda. Junto a arroyo y cascadas espectaculares, que vierten al lago

Giro a izquierda. Junto a arroyo y cascadas espectaculares, que vierten al lago

Down gorgeous turquoise blue lake. On the way back we will pass close by and skirt the big lake back to the starting point.

PictographWaterfall Altitude 1,716 ft

PictographLake Altitude 1,716 ft

PictographLake Altitude 1,749 ft

Photo ofSeguimos a izquierda. Pero nos asomamos a derecha. Muchísima peña! Photo ofSeguimos a izquierda. Pero nos asomamos a derecha. Muchísima peña! Photo ofSeguimos a izquierda. Pero nos asomamos a derecha. Muchísima peña!

Seguimos a izquierda. Pero nos asomamos a derecha. Muchísima peña!

PictographWaterfall Altitude 1,681 ft

Plataforma de madera. Mucha peña!

Photo ofVarios miradores de cascadas. Petadísimos! Photo ofVarios miradores de cascadas. Petadísimos! Photo ofVarios miradores de cascadas. Petadísimos!

Varios miradores de cascadas. Petadísimos!

Subida panorámica en zigzag

Giro a izquierda total y luego recto

Photo ofMirador. Muy poca cosa! Más adelante hay mejores en el camino. Photo ofMirador. Muy poca cosa! Más adelante hay mejores en el camino.

Mirador. Muy poca cosa! Más adelante hay mejores en el camino.

Photo ofPanorámica. Poco después giro a izquierda hacia cueva-pasadizo Photo ofPanorámica. Poco después giro a izquierda hacia cueva-pasadizo Photo ofPanorámica. Poco después giro a izquierda hacia cueva-pasadizo

Panorámica. Poco después giro a izquierda hacia cueva-pasadizo

PictographCave Altitude 1,828 ft

Cueva

Photo ofMirador. Hay más en el camino. Último waypoint Photo ofMirador. Hay más en el camino. Último waypoint Photo ofMirador. Hay más en el camino. Último waypoint

Mirador. Hay más en el camino. Último waypoint

We hit the road but we continue straight to the right along a parallel path that goes down to asphalt. We barely step on it a few meters, as we turn off along a path along which we skirt around the large lake back to the starting point.