Playazo, via la Caleta, langs Cerro Blanco naar Torre de los Alumbres

Photo ofPlayazo, via la Caleta, langs Cerro Blanco naar Torre de los Alumbres Photo ofPlayazo, via la Caleta, langs Cerro Blanco naar Torre de los Alumbres Photo ofPlayazo, via la Caleta, langs Cerro Blanco naar Torre de los Alumbres

February 14, 2020
February 2020

near Las Negras, Andalucía (España)

Mooie wandeling vanaf het strand Playazo gelegen aan het eind van de vallei van Rodalguilar. We volgen eerst een stuk van de Sendero de la Moleta die naar Las Negras loopt maar buigen af bij de camping la Caleta.

Vanaf "onze" camping in Los Escullos rijden we langs de kust naar Playa del Playazo en parkeren aan het strand. Op de parkeerplaats staan ook weer een tiental campers zoals ook elders aan de stranden gezien.

Voor de geïnteresseerden; dit is een prima camping met goede sanitaire voorzieningen, mini-market en zwembad (gesloten in de winter). De camping is druk bezet met overwinteraars maar meestal is er nog wel een plekje te vinden.

Vanaf het strand lopen we rechtsom langs Castillo de San Ramon omhoog de klif op. Het kasteel is tegenwoordig privé-bezit maar in vroeger tijden was het een fort ter verdediging van de baai.

Verder omhoog komen we op het Mirador met een prachtig uitzicht op het kasteel, de baaien en de rotsachtige kust. Ook staan er twee informatieborden over het kasteel en de zee-vegatatie. Even verderop staat een informatiebord over het gebied waar we omheen lopen, Cerro de la Moleta. hier passeren we ook het zadel en dalen af naar de baai van Cuervo welke naast camping la Caleta ligt.

Na de lunch en de zwempartij van Saartje in zee lopen we langs de camping door de Barranco del Cuervo richting de verharde weg tussen Rodalquilar en Las Negras maar gaan 100 meter eerder linksaf onverhard verder langs de oude molen. vanaf dit punt ook weer een fraai uitzicht op de omgeving.

Even verderop staat een eenzame olijfboom en dan gaat het pad de vallei in richting Torre de los Alumbres. Dit fort was ooit voor de bewaking van de hele vallei van Rodalquilar.
Na het fort lopen we langs een vervallen ruïne van een boerderij en komen dan bij een gerestaureerde waterput. Vanaf hier is het nog een klein stukje naar het strand.

Nu zijn we weer terug op het strand Playazo waar de auto geparkeerd staat en gaan we nog even van de zee en zon genieten voordat we terug rijden naar Los Escullos.

Start en parkeerplaats bij Playazo

Pad linksaf vervolgen

Mirador Castillo de San Ramon

Photo ofWandeling gaat rond de Cerro de la Moleta Photo ofWandeling gaat rond de Cerro de la Moleta Photo ofWandeling gaat rond de Cerro de la Moleta

Wandeling gaat rond de Cerro de la Moleta

PictographBeach Altitude 136 ft

Playazo

• info@snijdersfotografen.nl Mar 3, 2024

Leuke route,mn het tweede gedeelte langs de kust.

Wicky en Erick Mar 3, 2024

Hallo info@snijdersfotografen, dank je wel voor het aardige commentaar en de sterren🙏.
    Hartelijke groet van Wicky&Erick👋.