Platja del Moncaio - Gola del Segura

Photo ofPlatja del Moncaio - Gola del Segura Photo ofPlatja del Moncaio - Gola del Segura Photo ofPlatja del Moncaio - Gola del Segura

April 11, 2023
April 2023

near El Moncayo, Valencia (España)

Un tomb per Guardamar de Segura per conèixer una mica el poble on ens allotjgem aquests dies, al final ha resultat una ruta força interessant.
Pel camí de la Canyada Real anem cap al centre del poble, creuem el parc Reina Sofia i anem a la plaça de la Constitució on hi ha la casa-museu Engenier Mira. També coneguda com la Casa forestal, el museu mostra fotos i eines de quan l'engenier Francisco Mira va fer la repoblació forestal de les dunes de guardamar per evitar que colguesin les cases del poble.
Pugem a les restes del castell, dalt d'un turó rocós. El castell va quedar destruït després del terratrèmol de 1829, que també va destruir la vila Vella que es trobava dins els murs del castell. Actualment sols queden el baluard de la pólvora i una torrassa. El material que va quedar després del terratrèmol es va utilitzar en la reconstrucció del nou poble a la part baixa. Les vistes panoràmiques des d'aquí dalt són espectaculars.
Baixem cap a la pinada, la plantació que va idear l'engenier forestal per evitar que les dunes mòbils engolisin el nou poble. És van plantar més de 600.000 arbres per fixar les dunes. Ens arribem fins a la gola del riu Segura, un atractiu paratge en el qual desemboca el riu Segura, al costat hi ha el port esportiu i pesquer «Marina de Las Dunas».
Iniciem el retorn cap al passeig marítim i cap a la platja del Moncaio. Nosaltres hem fet una ruta al nostre aire, pero el projecte "Memòria d'Arena" proposa 5 rutes turistiques amb una unitat temàtica per visitar elselements més destacats del patrimoni de Guardamar, jaciments arqueològics, monuments i vestigis de k'historia del municipi.