Pláti - Sarakinou summit - Toumpa moutsouna

Photo ofPláti - Sarakinou summit - Toumpa moutsouna Photo ofPláti - Sarakinou summit - Toumpa moutsouna Photo ofPláti - Sarakinou summit - Toumpa moutsouna

1909
January 7, 2021
January 2021

near Pláti, Crete (Greece)

Το δίδυμο των κορφών της Μικρής Δίκτης που ενώνονται με το υπέροχο Φασόσελο ξεκινώντας από τη Πλάτη.
Με το παλιό μονοπάτι που ήξερε ο Μιχάλης κ οδηγούσε στις μάντρες όλο πάνω ,πατήσαμε στην άκρη του Σελιού κ περιπλάνηση πριν τη κορφή στα βορινά της.
Κατόπιν πάνω κ μολις φτάσαμε αφούρα ,συνέχεια κάθοδος κάμποσων μέτρων κ διάλειμμα με θέα το Σελί τη Τούμπα το κάμπο κλπ.
Κάθοδος στο Φασόσελο κ άνοδος στη Τούμπα που να το πούμε μια κ καλή ,Υψόμετρο Τούμπα Μούτσουνα 1551μ.
Το 1538μ. Αφορά το υψομετρικό κολωνάκι παρακάτω κ επίσης μια κ καλή ,τα κολωνάκια δεν είναι ντε κ καλά το ψηλότερο.σημείο του βουνου,συνήθως είναι ,οχι όμως πάντα.
Απο δω αρχίζει το καλό τώρα, διάσχιση Τούμπας ΒΑ κ κάτω περνώντας πάνω απ τα Λακούδια και ονειρεμένη κάθοδος ευθεία κάτω ,απότομη με τα αυλάκια απο τις Αίγες εώς τη πυρόσβεση του Σπήλιου , ένας είναι ο σπήλιος.
Αυτη η κατάβαση ήταν πραγματικά το κλού της διαδρομής . Κατεβαίνεις κ έχεις την εντύπωση ότι ίπτασαι πάνω απ το κάμπο ,η θέα δε ασύληπτη.
Φτασαμε λοιπον στο 'σπιτάκι' που είναι πάνω απ το σπήλιο κ στο χάρτη φαίνεται να φτάνει ο δρόμος κοντά μεν αλλά οχι ακριβώς κ ανακαλύψαμε ότι κ ο δρόμος φτάνει κ το πολυ καλοφτιαγμένο σπιτάκι είναι σύγχρονη στέρνα όπως μάθαμε από κτηνοτρόφο της περιοχής για τη πυρόσβεση του Δικταίον.
Με το δρόμο κ ένα κόψιμο πιάσαμε το κεντρικό του Αφέντη κ πίσω.
Τα πρώτα 200-300 μ της διαδρομής δεν έχουν δυστυχώς γραφτεί αλλά είναι απλό ,απ το χωριό συνεχίζεις στο δρόμο για Αφέντη κ παρκάρεις στο παρκάκι που θα βρεις στα 200μ. Εχει κ βρυση εκει. Δεξιά φέυγεις με δρόμο κ σε άλλα 100μ πέφτεις σε δίστρατο , αριστερά ανηφορικά σε 50 μ περίπου θα δείτε το μονοπάτι με πόρτα ,μπαίνετε ανεβαίνετε κ βρίσκετε το σημείο που ξεκίνησε να γράφει.
Νερό στη Πλάτη εκεί που παρκάρουμε.
* Το βουνό έχει λάτρεις διαφόρων ειδών , απο τη απλή όμορφη οργανωμένη βόλτα εώς τους αλπινιστές η τους φαραγγόπληκτους βόρειους η ακόμα τους σχοινοκαταβάτες κλπ. Η χαρά όμως της ανακάλυψης ,να βρείς μια νέα διαδρομή ,μια νέα ανάβαση η ένα καινούργιο πέρασμα δεν περιγράφεται. Κ γι αυτό χρειάζεσαι τη κατάλληλη παρέα κ πιο κατάλληλη απ το Μιχάλη δεν υπάρχει ,
Σπουδαία υπόθεση να είσαι στο βουνό με ένα απ τους εμπειρότερους ορειβάτες του νησιού , σου δίνει φτερά. Όλα αυτά για το ανεπανάληπτο κομμάτι της κατάβασης απ τη Τούμπα.