Photo ofPlatges Gran i Menuda de Tossa i cales Es Codolar, Bona, Pola, Giverola, Fotedera i Salionç Photo ofPlatges Gran i Menuda de Tossa i cales Es Codolar, Bona, Pola, Giverola, Fotedera i Salionç Photo ofPlatges Gran i Menuda de Tossa i cales Es Codolar, Bona, Pola, Giverola, Fotedera i Salionç

August 30, 2021
August 2021

near Tossa de Mar, Catalunya (España)

Una dura però preciosa caminada. Feia molt de temps que no anava a la Costa Brava per fer els seus Camins de Ronda. Aquest es un projecte que em vaig posar al cap fa uns quants anys i que vaig anar fent, fins que em van quedar alguns trams pendents. El de Tossa a Sant Feliu de Guixols, es un d’ells. Si volgués seguir el GR92 ja l’hauria fet, però jo prefereixo anar com mès a prop del mar millor, i en aquest tram el GR se’n allunya una mica. La questió es que la poca gent que ha fet el tram sencer per la costa diu que es molt dur, per distància: 25-27 km, desnivell positiu que està al voltant dels 1200 mts i sobretot per que hi ha indrets en que les tormentes dels últims dos anys, o inclús les prohibicions de pas que han posat els propietaris de les vivendes o urbanitzacions, compliquen molt la caminada. Amb aquests antecedents, afagint- hi que estem a l’estiu i la calor es un factor adicional de cansament, he probat de fer només un tram per començar a conèixer el que cal esperar del recorregut sencer. .

El tram que he fet avui ha estat el que va des de Tossa fins a la Cala Salionç, per tornar a Tossa, pràcticament fent idèntic recorregut. Un cop arribat, ja de tornada, a Tossa he pujat al far per dirigir-me deesprés cap a al primer mirador que hi ha a la zona dels Cards. En total he fet 20km i quasi 1000 metres de desnivell positiu; o sigui que amb una mica més d’esforç podría haver intentat d’arribar a Sant Feliu de Guixols!

M’he cansat com un burro.el trajecte es un constant pujar i baixar , generalment per escales. A més el tram que va, i el que torna, de Cala Giverola a la Cala Salionç no te cap mena d’ombra amb el que el 🌞 i la calor 🥵 t’acaben reventant. Ara, beneït siguin tots els cansaments com aquests! La costa, els penyassegats, les cales, tot es un espectacle que mereix ser contemplat al menys un cop a la vida. He patit però he gaudit molt més del que em pensava. Aquesta es una ruta molt recomenable, sobretot si es fa a la tardor o primavera.

L’única cosa negativa que te la ruta es que et veus obligat a passar pel mig dels complexos de vivendes de la Cala Giverola i de la Cala Salionç. A vegades veus prohibicions de pas en aquestes urbanitzacions que no saps si van adreçades als vehicles 🚗 o si tambe inclouen els caminants. He passat per dintre de les dues urbanitzacions però a vegades tens la sensació de que envaeixes un espai privat, quan han estat ells els que han tallat tota possibilitat de caminar per la costa. Les dues cales son molt boniques i es una llástima que s’hagi permés de destroçar tot l’entorn amb la construcció de urbanitzacions monstruoses. En aquest sentit he vist un comentari a la ruta que he fet servir de guia en la que es diu que quan el Resort de Giverola està tancat no es possible baixar a travers de les vivendes per anar a la cala, ja que està tot tancat i barrat. Potser en aquest cas es podría arribar a la cala fent servir l’itinerari que he escollit per tornar a Tossa de Mar que passa per la carretera i que permet enllaçar amb la cala Salionç.

Si voleu seguir les meves rutes per la Costa Brava, cal que poseu costabravajsg al cercador de Wikiloc i les podreu veure totes

Avui estava tancada. Sembla que hi estant fent eeformes. En la meva opinió val la pena entrar-hiper veure els bonics mosaics que hi ha

PictographMonument Altitude 37 ft

Una bonica entrada

PictographCastle Altitude 33 ft

PictographPanorama Altitude 75 ft

Panorámiques

Foto 1 del Castell i de la Platja Gran de Tossa, encara buida al matí. Foto 2 la costa en diirecció cap a la Platja de la Mar Menuda Foto 3. Les barques encorades a la Badia de Tossa

PictographBeach Altitude 53 ft

PictographIntersection Altitude 102 ft

Inici del Camí de Ronda

PictographIntersection Altitude 130 ft
Photo ofIntersecció. Vaig en direcció a Cala Bona seguint senyals verds Photo ofIntersecció. Vaig en direcció a Cala Bona seguint senyals verds

Intersecció. Vaig en direcció a Cala Bona seguint senyals verds

PictographPanorama Altitude 87 ft

Panoràmica de la costa que tinc al meu darrera

Estic uns metres més enllà de l’Infern d’en Caixa. Les vistes que es veuen a les fotografies crec que son de la zona de Ses Illetes i , més enllà, de la Punta de sa Llenga que es a on acaba la Platja de la Mar Menuda de Tossa

PictographPanorama Altitude 72 ft

Panoràmica

Des d’aquest mirador puc veure la costa que hi ha en direcció a Sant Feliu de Guíxols ( foto 1) i la que tinc en direcció a Tossa de Mar

PictographPhoto Altitude 230 ft

Tram dret d’escales

Comença el martiri de les escales. Ja no les deuxaré en tot el día

PictographPanorama Altitude 286 ft

Mirador de Tossa

Sembla que el que he escrit es el nom que se li dona a aquest mirador que ofereix una gran panorámica del que tenim en direcció a Tossa de Mar

PictographIntersection Altitude 349 ft

Intersecció

Aquí es gira cap a la dreta per baixar per unes…..? ESCALES

PictographPanorama Altitude 124 ft

Sembla que en aquest sector hi havien bastantes coves. En concret aquestes sembla que son les de Cala Bona ( la primera) i de sa Gatera ( la de més enllà). L’entrada que es veu al fons es la de Cala Pola

PictographBeach Altitude 37 ft

Petita, amb còdols, però amb un xiringuito. Platja de dificil accés si no s’hi arriba caminant

PictographPanorama Altitude 85 ft

PictographBeach Altitude 56 ft

Cala pola

PictographPanorama Altitude 174 ft

Aquesta urbanització es la de la Cala Giverola

PictographPanorama Altitude 307 ft

Agulla de la Pola

Despres se caminar uns 10 minuts per asfalt , s’arriba a la part mes alta de l’urbanització de Cala Giverola. Les vistes des d’allà a dalt son fantástiques!

PictographBeach Altitude 30 ft

PictographPanorama Altitude 82 ft

Racò de Llevant a la Cala Giverola

S’hi arriba després de passar un túnel ( foto 4) i ofereix molt bones vistes de la Cala Giverola

PictographIntersection Altitude 60 ft

Des d’aquest punt, amb forta pujada podrem sortir de la Cala Giverola

PictographIntersection Altitude 112 ft
Photo ofIntersecció. En aquest punt ( foto1) hi ha el camí de baixada ( escales! ) a Cala Fotedera Photo ofIntersecció. En aquest punt ( foto1) hi ha el camí de baixada ( escales! ) a Cala Fotedera Photo ofIntersecció. En aquest punt ( foto1) hi ha el camí de baixada ( escales! ) a Cala Fotedera

PictographBeach Altitude 89 ft
Photo ofCala Fotedera. Una altre cala preciosa Photo ofCala Fotedera. Una altre cala preciosa Photo ofCala Fotedera. Una altre cala preciosa

Cala Fotedera. Una altre cala preciosa

Hi ha un camí asfaltat que arriba fins a peu de platja. Es dret i es una escala, o sigui que més graons a pujar i baixar. M’he quedat a mig camí. Ja en tenía prou per veure aquest racò tant maco

PictographIntersection Altitude 272 ft

Des d’aquí es comença una forta pujada mentre es va caminant més o menys en paral-lel a la carretera però a mes alçada. Aquest serà el tram en que caminaré mes allunyat de la costa

PictographPhoto Altitude 344 ft
Photo ofEl corriol del que parlava al waypoint anterior té punts de mal caminar Photo ofEl corriol del que parlava al waypoint anterior té punts de mal caminar Photo ofEl corriol del que parlava al waypoint anterior té punts de mal caminar

El corriol del que parlava al waypoint anterior té punts de mal caminar

Es un corriol estret, que a vegades está quasi “menjat” per la vegetació. Es nota que no hi passa molta gent

PictographPhoto Altitude 365 ft

El problema d’aquesta pista es que no hi ha cap protecció contra el 🌞

PictographPanorama Altitude 449 ft

Aquí hi ha un mirador però les vistes son dolentes

PictographPhoto Altitude 428 ft

Aquest ha estat l’únic sector en que he fet servir els bastons de senderisme per guanyar seguretat en la baixada

PictographBeach Altitude 75 ft
Photo ofDesprés de baixar per trams d’escales entre les cases he arribat a la Cala Salionç Photo ofDesprés de baixar per trams d’escales entre les cases he arribat a la Cala Salionç

Una altre bonica cala. Llàstima de la bogería d’edificacions que l’envolten

PictographPhoto Altitude 37 ft
Photo ofHe sortit de Cala Salionç per anar a unes escales que hi ha arràn de mar a la seva esquerra Photo ofHe sortit de Cala Salionç per anar a unes escales que hi ha arràn de mar a la seva esquerra Photo ofHe sortit de Cala Salionç per anar a unes escales que hi ha arràn de mar a la seva esquerra

Aquestes escales porten a una mena de camí sobre la roca que porta a tocar de la Punta de Salionç i a petites cales molt amagades, entre elles a Sa Cambra de Salionç a on hi ha un pontet que permet travessar-la El pont demostra que la construcció del camí tenía algún objectiu que desconec. Acaba en un punt en que ja es veu que no té possibilitats de seguir

PictographPhoto Altitude 43 ft
Photo ofAqui acaba el cami arràn de mar del que parlo al waypoint anterior Photo ofAqui acaba el cami arràn de mar del que parlo al waypoint anterior Photo ofAqui acaba el cami arràn de mar del que parlo al waypoint anterior

Aqui acaba el cami arràn de mar del que parlo al waypoint anterior

A les fotografies es pot veure la qualitat del camí que hi ha en aquest sector

PictographPhoto Altitude 361 ft

Al final no baixaré a la Cala Giverola

PictographPanorama Altitude 122 ft

Com he dit abans, aquesta vegada no baixare a Cala Giverola. Anant per la carretera guanyo temps i evito unes desenes de metres de desnivell

PictographPanorama Altitude 153 ft

PictographPanorama Altitude 110 ft

PictographBeach Altitude 41 ft

Cala Pola

PictographSummit Altitude 143 ft
Photo ofHe grimpat fins al cim d’un bony que ofereix molt bones vistes de la costa Photo ofHe grimpat fins al cim d’un bony que ofereix molt bones vistes de la costa

He grimpat fins al cim d’un bony que ofereix molt bones vistes de la costa

PictographBeach Altitude 0 ft

PictographPanorama Altitude 20 ft
Photo ofVistes mentre pujo al Castell i al Far de Tossa Photo ofVistes mentre pujo al Castell i al Far de Tossa Photo ofVistes mentre pujo al Castell i al Far de Tossa

Vistes mentre pujo al Castell i al Far de Tossa

PictographPanorama Altitude 111 ft

PictographPanorama Altitude 102 ft

PictographPanorama Altitude 92 ft
Photo ofVistes de Es Codolar i de la Platja Gran de Tossa, una ben verda i l’altre ben blava Photo ofVistes de Es Codolar i de la Platja Gran de Tossa, una ben verda i l’altre ben blava Photo ofVistes de Es Codolar i de la Platja Gran de Tossa, una ben verda i l’altre ben blava

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Sep 7, 2021

Pues mira para ser dura está preciosaaaa me encatan esas fotos del mar!!! bello!! un día hermoso!

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Sep 7, 2021

Es de las que más me han gustado de la Costa Brava. El mar trasparente y los diversos colores del agua me hicieron olvidar el cansancio. Cuando tengas ocasión debes de ir porqué la disfrutarás