Πλατάνι [Χειμερινή] (Παναιτωλικό Όρος)

Photo ofΠλατάνι [Χειμερινή] (Παναιτωλικό Όρος) Photo ofΠλατάνι [Χειμερινή] (Παναιτωλικό Όρος) Photo ofΠλατάνι [Χειμερινή] (Παναιτωλικό Όρος)

January 21, 2024
January 2024

near Ágios Theódoros, West Greece (Greece)

Ανάβαση στο Πλατάνι, έναν άγνωστο, απομονωμένο και δυσπρόσιτο ορεινό όγκο με πολλές κορυφές, στα ανατολικά του Παναιτωλικού όρους.

Προσεγγίζουμε το βουνό ακολουθώντας τον δρόμο από Κόνισκα προς Καρυά (Ρυάκι) Ευρυτανίας. Ο δρόμος κατα τους χειμερινούς μήνες είναι κλειστός λόγω χιονιού και καταπτώσεων, στο δύκολο πέρασμα του Άννινου από όπου ξεκινάμε το περπάτημα για 5χλμ. μέχρι να συναντήσουμε την αρχή του μονοπατιού.

Το μονοπάτι είναι καλογραμμένο, φαρδύ και καθαρό, με σήμανση πολύ αραιά στο δασωμένο μέρος. Στο τέλος του δάσους συναντάμε καλοστεκούμενη πέτρινη καλύβα και στρούγκες, απ όπου συνεχίζουμε ακολουθώντας το μονοπάτι στο γυμνό πλέον μέρος της διαδρομής. Η πορεία προς την κορυφή είναι σύντομη και εμφανέστατη, επομένως μπορείτε να ακολουθήσετε όποια πορεία επιθυμείτε. Νερό συναντάμε σε πέτρινη πηγή με καλάνια, ακριβώς πριν πάρουμε τον απότομο ανήφορο για την κορυφή (σημείο στα 7,3χλμ του συγκεκριμένου στίγματος). Επιστρέφουμε από τα ίδια.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν είναι χειμώνας, μην επιχειρήσετε να περάσετε με το αυτοκίνητο τον Άννινο (ακόμα κι αν το χιόνι είναι λίγο όπως στην περίπτωσή μας), διότι ο δρόμος είναι γεμάτος πέτρες οι οποίες είναι πολύ κοφτερές και πακτωμένες στο έδαφος λόγω πάγου (κίνδυνος αχρήστευσης ελαστικών). Σε οποιαδήποτε εξόρμηση στη φύση υπάρχει και η επιστροφή, η οποία πάντα πρέπει να είναι αυτή που μας ενδιαφέρει περισσότερο.

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες από την διαδρομή, μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: