Πλατανάκια - Χορτιάτης

March 13, 2009
March 2009

near Panórama (Greece)

Ξεκινώντας από το τον κέντρο (πλατεία) του χώρου αναψυχής (1) μπορούμε να διακρίνουμε δύο γεφυράκια, ένα στα Ν που αν το περάσουμε κατηφορίζουμε προς το φράγμα Θέρμης και ένα στα Β. Από αυτό το δεύτερο περνάμε στην δεξιά πλευρά της ρεματιάς (μια από τις δύο ρεματιές που ενώνονται λίγο παρακάτω) και ανηφορίζουμε ομαλά σε μονοπάτι (πασαλάκια) μέχρι να συναντήσουμε την άσφαλτο ακριβώς σε σημείο που υπάρχει κιόσκι και πάρκινγκ. Διασχίζουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε στο μονοπάτι στα δεξιά της ρεματιάς (2). Αμέσως το μονοπάτι διχάζεται. Ένα σκέλος κατηφορίζει προς το ρέμα (σκαλάκια) ενώ το άλλο σκέλος ανηφορίζει απότομα προς την ράχη δεξιά μας.

Κατηφορίζουμε προς το ρέμα και περνάμε στην απέναντι όχθη. Μόλις ανηφορίσουμε λίγο συναντάμε φαρδύ και απότομο μονοπάτι μότο-κρος που αγνοούμε και συνεχίζουμε παράλληλα με το ρέμα και λίγο ψηλότερα από αυτό. Το μονοπάτι ανηφορίζει ομαλά και συναντά τελικά άλλο φαρδύτερο μονοπάτι. Βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε αυτό και φτάνουμε σε διασταύρωση (3). Το δεξί μονοπάτι κατηφορίζει προς το ρέμα, χτισμένο στο βράχο σε ορισμένο σημεία, και τελικά σταματά (έχει πέσει). Ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που ανηφορίζει απότομα με ζικ-ζακ μέχρι να συναντήσει φαρδύ χτιστό μονοπάτι (4). Αυτό το μονοπάτι ακολουθεί σωλήνα ύδρευσης που κατέβαζε νερό στο Πανόραμα. Το πολύ όμορφο μονοπάτι κινείται ομαλά και μας προσφέρει θέα της χαράδρας στα δεξιά μας. Αφού περάσουμε σημείο που το μονοπάτι περνά μικρό τούνελ στα βράχια (περνάμε σκυφτοί) αρχίζει και πλησιάζει την ρεματιά. Από τα δεξιά κατεβαίνει δασικός δρόμος και τελικά τέμνεται με το μονοπάτι (5). Βαδίζουμε στον δρόμο για 150μ και πριν αυτός περάσει το ρέμα τον αφήνουμε και μπαίνουμε σε φαρδύ μονοπάτι που κινείται παράλληλα με το ρέμα (6). (30 λεπτά)

Αν συνεχίσουμε για λίγο ακόμη στον δρόμο, περνάμε το ρέμα και αμέσως μετά την στροφή μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι (7). Αυτό το δεύτερο μονοπάτι, απότομο και δυσδιάκριτο στην αρχή άλλα καθαρό και ομαλό στην συνέχεια μας οδηγεί σε στάνη (8). (30 λεπτά)

Βαδίζουμε δίπλα στο ρέμα και σε λίγο συναντάμε πολλές ημικυκλικές δεξαμενές καθώς εδώ πρέπει να γινόταν η υδρομάστευση. Το μονοπάτι συνεχίζει τώρα πιο στενό δίπλα στο ρέμα και μετά από λίγο αφήνει την ρεματιά και αρχίζει να ανηφορίζει πολύ απότομα. Μοιάζει εδώ περισσότερο με γιδόστρατα υπάρχει όμως καλή σήμανση. Τελικά πιάνουμε την κορυφή μιας ραχούλας (9). Δεν συνεχίζουμε πάνω στην ράχη άλλα ακολουθούμε το καλό τώρα μονοπάτι που τραβερσάρει στα δεξιά της και μας βγάζει σε παλιό μαντρί. Ανηφορίζοντας πάνω από το μαντρί σε γυμνό έδαφος πλησιάζουμε την ράχη και την ακολουθούμε μέχρι να συναντήσουμε καλό μονοπάτι που αρχίζει τώρα να κατηφορίζει ελαφρά στην αρχή μέχρι μια λάκα ενώ στην συνέχεια κατηφορίζει πιο απότομα και προσεγγίζει πάλι στην ρεματιά. Περνάμε τελικά στην απέναντι όχθη και μετά από λίγο φτάνουμε σε διασταύρωση (10). (30 λεπτά)

Ένα μονοπάτι περνά πάλι την ρεματιά και ανηφορίζει απέναντι. Αυτό βγάζει σε δασικό δρόμο και στην συνέχεια ακολουθώντας ΒΔ πορεία φτάνουμε στο Ρωμαϊκό υδραγωγείο. Εμείς στρίβουμε απότομα δεξιά και μπαίνουμε σε φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζει κάπως απότομα στην αρχή μέχρι να πιάσει μια ράχη και στην συνέχεια πιο ομαλά σε ξέφωτα και χωράφια. Ακολουθεί μια ρηχή λαγκάδια και σκορπίζει σε μικρότερα μονοπάτια χωρίς όμως να χάνεται καθώς υπάρχει επαρκής σήμανση με κορδέλες. Σε λίγο συναντάμε δασικό δρόμο (11) και συνεχίζουμε απέναντι σε μονοπάτι – τρακτερόδρομο που περνά μπροστά από μαντρί και συναντά μεγαλύτερο αγροτικό δρόμο (12). Αν θέλουμε να πάμε στην πλατεία του χωριού ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο. Αλλιώς αν θέλουμε να συνεχίσουμε για το καταφύγιο συνεχίζουμε απέναντι σε μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα και τελικά βγαίνει σε ράχη όπου συναντά ασφαλτοστρωμένο δρόμο (13) στις παρυφές του χωριού. Από αυτό το σημείο έχουμε καταπληκτική θέα του Θερμαϊκού κόλπου και της Θεσσαλονίκης. Μετά από 10μ, σε διασταύρωση ακολουθούμε τον οδό «Μύλων» και συναντάμε τελικά την κεντρική άσφαλτο (14) μπροστά ακριβώς από τις παλιές κατασκηνώσεις του Παπάφειου. Αν κατηφορίσουμε στον δρόμο για 300μ φτάνουμε στην απότομη στροφή από όπου φεύγει το μονοπάτι για το καταφύγιο. (1 ώρα)

Ο χώρος αναψυχής στα Πλατανάκια

08-MAR-09 10:34:31AM

• Photo of litsik
    litsik Sep 2, 2018

Το μονοπάτι δεν ήταν καθαρό. Πολλά αργιόχορτα και θάμνοι δυσκολεύουν την διέλευση. Θα συνιστούσα να φοράτε μακρυά ρούχα και να κάνετε την διαδρομή φθινόπωρο. Επίσης δεν έχει δάσος ή μεγάλα δέντρα οπότε έχει πολύ ήλιο το καλοκαίρι. Όσο γιατι τοπίο, εκτός απο τα δύο πρώτα χιλιόμετρα που περνάει το μονοπάτι δίπλα απο το ρέμα και είναι πολύ ωραία, η υπόλοιπη διαδρομή δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο. Αν και το μονοπάτι είναι σημαδεμένο μόνο μεχρι την μέση, δεν χάνεσαι. Οι οδηγίες είναι καλές.