Photo ofPlampincieux (Val Ferret) - Bonatti - Col Sapin - Tête Tronchée - Bertone - Plampincieux Photo ofPlampincieux (Val Ferret) - Bonatti - Col Sapin - Tête Tronchée - Bertone - Plampincieux Photo ofPlampincieux (Val Ferret) - Bonatti - Col Sapin - Tête Tronchée - Bertone - Plampincieux

July 21, 2022
July 2022

near Montita, Valle d’Aosta (Italia)

Ruta circular des de Plampincieux, a la Val Ferret. Ascens al Rifugio Bonatti per després retrocedir fins al desviament cap al Col Sapin, des del qual s'ataca el cim de la Tête Tronchée i es carena el Mont de la Saxe fins a l'extrem contrari, on es troba el Rifugio Bertone.

Vistes espectaculars del massís del Mont Blanc: cim del Mont Blanc i cims de les Grands Jorasses. Els dos punts panoràmics més destacables: cim de la Tête Tronchée i el descens al refugi Bertone (al qual no és imprescindible arribar per connectar amb el TMB).
Aquesta ruta suposa un tomb més exigent que seguir el TMB entre els refugis Bertone i Bonatti, però alhora més espectacular.

L'inici de la ruta és molt proper a una parada de l'autobús del Parc i al camping Grandes Jorasses.
La ruta només segueix en un parell de trams el TMB.

A considerar en quin sentit se segueix la ruta, nosaltres vam optar per aquest sentit perquè preferíem afrontar la part més dura de bon matí. A més, en aquest sentit creiem que es gaudeixen millor de les vistes del Mont Blanc: està de cara durant una major part del recorregut.
El tram fins al primer refugi, Bonatti, és opcional.

PictographBridge Altitude 5,482 ft

Deixem de seguir el TMB

• Photo of Stefano&Carla&Dana
    Stefano&Carla&Dana Aug 23, 2023

Ho fatto questo percorso con mio marito e la mia cagnolina il 23 agosto 2023.

Non c'è posteggio nel punto di attacco, l'auto va messa in un parcheggio a pagamento e poi va presa la navetta.

L'escursione è tutta al sole e caldissima e quindi è necessario avere buone scorte di acqua.

Si sale facilmente fino al rifugio bonatti dove la vista è magnifica (non saltate questa tappa!)
    Dopodiché si attraversa una magnifica vallata e si sale fino alla cima dove il 360 è stupendo.

Si cammina sull'alta via per molti km, tratto facile e rilassante e poi su un tratto di un km abbastanza ripodo si arriva al bertone ove sconsiglio la sosta (non è un bel rifigio, posizione non bella e offre molto poco con prezzi alti)

Si ridiscende a valle velocemente.

Il giro si chiude in poco piu di 6 ore pause escluse.

Escursione adatta a tutti (basta avere resistenza per percorrere 21km)