Photo ofPla de Barres – Riu Tet – Estany Negre – Estany i refugi de la Pradella – Llac de les Bulloses Photo ofPla de Barres – Riu Tet – Estany Negre – Estany i refugi de la Pradella – Llac de les Bulloses Photo ofPla de Barres – Riu Tet – Estany Negre – Estany i refugi de la Pradella – Llac de les Bulloses

July 16, 2024
July 2024

near La Llagonne, Occitanie (France)

Molt bonica, distreta i còmode caminada, per la Cerdanya francesa, amb sortida des del Pla de Barres i pujar al llac de les Bulloses, (zona d’aparcament obligatori, ja que la carretera es tanca de les 7 a les 20 hores i si es vol accedir a les Bulloses o indrets propers, s’ha de utilitzar la navette). Nosaltres, com que hem començat aquí la caminada, no l’hem necessitat durant la pujada, però si que l’hem fet servir a la baixada, per no repetir recorregut o allargar-lo massa.

Poc desprès de la sortida, passem pel càmping del Petit Canadà i creuant el pont de fusta, enllacem amb el camí que puja quasi sempre al costat del riu Tet. Aquest riu, en ha anat oferint durant tota la marxa, un seguit de boniques estampes, amb planells d’aigua cristal·lina, petits meandres, passos entre roques, passeres, petits baixadors d’aigua, etc., que han fet del recorregut una autèntica delícia.

Remuntant el riu, hem anat passant per les zones de la Borda i el pla dels Avellans, on molt a prop hi ha parades de la navette, per si pot ser necessari. Seguint el riu, arribem a un encreuament de camins, on creuant el riu per un pas a gual, aniríem a la zona dels tubs de conducció d’aigües a la central elèctrica i on també és va és pot pujar a les Bulloses, però nosaltres ens hem estimat més, pujar el camí a l’esquerra per accedir a la zona dels estanys.

Aquest camí, s’enfila de valent i pràcticament tot el desnivell de la marxa, s’assoleix en aquest tram, però realment val la pena doncs, tot i els trams rocallosos, la pujada en mig d’avets i bedolls, és preciosa i arribar als estanys i gaudir del seu entorn, és un bon premi.

Arribem primer al estany Negre, rodejat de vegetació alpina, que anem recorrent per la nostre esquerra, tot pujant a diferent roques o pujadors, per gaudir de les bones vistes.
Seguim endavant i ben aviat arribem al estant de la Pradella, mes obert i amb unes bones vistes sobre el Carlit. A la capçalera de l’estany hi ha un refugi lliure, amb bon estat, per utilitzar en cas de necessitat. Ràpidament i desprès de creuar el bonic pla de les Bones Hores, arribem al llac de les Bolloses (Bouillouses en francès), delimitat per una gran presa, des de la que observem tot el llac i les muntanyes de l’entorn, entre les que en destaquen els Peric.

Seguim un tram a l’esquerra del llac i tot seguit ens enfilem fins al hotel-refugi de les Bones Hores, des d’on tenim molt bones vistes, sobre la vessant sud. Anem a creuar la presa i arribats a la zona dels refugis, fem un petit ganyip, per reposar una estona i esperar l’hora en que decidim anar a pujar a la navette, per retornar al punt de sortida, d’aquesta bonica i còmode caminada.

Ruta de l'aparcament del Pla de Barres a les Bulloses (Bouillouses) passant per:
- Riu Tet (0,4 km)
- Pla dels Avellans (5,8 km)
- Estany Negre (10,2 km)
- Estany de la Pradella (11.3 km)
- Refugi de la Pradella (11.9 km)
- Llac de les Bulloses (14.7 km)

Sortida - Aparcament del pla de Barrès

Pont del Pla dels Avellans

PictographSports facility Altitude 5,633 ft

PictographRiver Altitude 5,833 ft
Photo ofRiu Tet, pas a gual per anar al camí dels tubs d'aigua. No el creuem, seguim el camí cap als estanys Photo ofRiu Tet, pas a gual per anar al camí dels tubs d'aigua. No el creuem, seguim el camí cap als estanys